Ηγεσία, εργασιακή ικανοποίηση και απόδοση στο δημόσιο τομέα. Η περίπτωση του e-ΕΦΚΑ
Abstract
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης
μεταξύ του μοντέλου της ηγεσίας και της εργασιακής ικανοποίησης των υπαλλήλων,
ιδιαίτερα του Δημόσιου Τομέα και συγκεκριμένα των υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ.
Η έρευνα υλοποιήθηκε με τη συλλογή δεδομένων από εκατό υπαλλήλους του
e-ΕΦΚΑ μέσω της χρήσης Google Forms και την ενσωμάτωση και τη χρήση των δυο
ερωτηματολογίων, του ερωτηματολόγιο M.L.Q. με 45 ερωτήσεις και του
ερωτηματολογίου της Εργασιακής Ικανοποίησης "Job satisfaction-JS" με 15
ερωτήσεις. Για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν επιλέχθηκε η
στατιστική τους επεξεργασία από το πακέτο ανάλυσης στατιστικών δεδομένων SPSS
V25.0.
Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας δείχνουν πως η ηγεσία με το
υψηλότερο μέσο σκορ για τους υπαλλήλους του δείγματος είναι η
Μετασχηματιστική, ενώ ακολουθεί η Συναλλακτική και τέλος, η Ηγεσία προς
αποφυγή. Παράλληλα ο βαθμός εργασιακής ικανοποίησης των δημοσίων υπαλλήλων
του δείγματος είναι κάτω του μετρίου. The purpose of this bachelor's thesis is to investigate the relationship between the
leadership model and the job satisfaction of employees, especially of the Public
Sector and specifically of e-EFKA employees.
The research was implemented by collecting data from one hundred e-EFKA
employees through the use of Google Forms and the integration and use of the two
questionnaires, the questionnaire M.L.Q. with 45 questions and the job satisfaction
questionnaire “job satisfaction-JS” with 15 questions. For the analysis of the data
collected, their statistical treatment was chosen from the statistical data analysis
package SPSS V25.0.
The results of the present research show that the leadership with the highest
average score for the employee in the sample is Transfomational, while Transactional
follows and finally, Leadership to be avoided. At the same time, the degree of job
satisfaction of the civil servants in the sample is below average