Ο θεσμός των Ομίλων: Η περίπτωση του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής του Αρσάκειου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
Abstract
Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει τα 10 σχεδόν χρόνια λειτουργίας του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής στο Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Αποτελείται από δυο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό – τη μελέτη περίπτωσης του συγκεκριμένου Ομίλου.
Ξεκινώντας από το θεωρητικό, στο πρώτο κεφάλαιο επιχειρείται να δοθεί ο ορισμός «Εκπαιδευτικοί Όμιλοι» και παρουσιάζεται η ιστορική αναδρομή της παρουσίας τους σε διάφορες χώρες του κόσμου. Στη συνέχεια διερευνώνται τα κριτήρια με τα οποία επιλέγονται οι όμιλοι ενώ το κεφάλαιο κλείνει με τα οφέλη που προσκομίζουν οι νέοι από τη συμμετοχή τους σε αυτούς.
Η έννοια της Δημιουργικής Γραφής και μάλιστα η σημασία της στην εκπαιδευτική πραγματικότητα της χώρας μας και συγκεκριμένα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προσεγγίζονται στο δεύτερο κεφάλαιο, ενώ στο τρίτο παρουσιάζεται εν συντομία η ιστορία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και ο ρόλος που διαδραμάτισε στα εκπαιδευτικά γίγνεσθαι της χώρας μας, για να κλείσει το θεωρητικό μέρος με την πρωτοπόρα, για τα εκπαιδευτικά δεδομένα της χώρας μας το 1974, τη λειτουργία του θεσμού των Ομίλων, ως συμπληρωματική μορφή εκπαίδευσης.
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, το οποίο περιλαμβάνει το τέταρτο κεφάλαιο, αποτελεί το δημιουργικό μέρος της διπλωματικής, τη μελέτη περίπτωση της 10χρονης παρουσίας του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης.
Review
This paper presents the 10 years of operation of the Creative Writing Club at the Arsakeio Elementary School of Thessaloniki.
It consists of two parts, the theoretical and the research part - the case study of this particular Club.
Starting with the theoretical part, the first chapter attempts to define "Educational Clubs" and presents a historical overview of their presence in various countries around the world. Then, the criteria for selecting the clubs are explored, while the chapter concludes with the benefits young people gain participating in them.
The concept of Creative Writing, and especially its significance in the educational reality of our country, especially in primary education, are approached in the second chapter, while the third chapter briefly presents the history of the Philekpaideutiki Society and the role it played in the educational developments of our country. The theoretical part closes with the pioneering work for the educational data of our country in 1974, the operation of the institution of Clubs as a complementary form of education.
In the second part of the paper, which includes the fourth chapter, constitutes the creative part of the paper, the case study of the 10-year presence of the Creative Writing Club in Primary education and specifically at the Arsakeio Elementary School of Thessaloniki.