Συμπεριφορές πρακτόρων ενός παιχνιδιού για προσομοίωση ευφυίας
Abstract
Το παρόν κείμενο αποτελεί ερευνητική βιβλιογραφική ανασκόπηση πάνω στη συσχέτιση της Εμπειρίας Παίκτη και των ευφυών συμπεριφορών των Πρακτόρων ενός ψηφιακού παιχνιδιού. Παρατηρώντας ένα κενό στις διαθέσιμες έρευνες επί του συγκεκριμένου θέματος στοχεύουμε στην ανάλυση της κατάστασης και στον καθορισμό αξιολογητικών μεθόδων. Για την πλήρη κατανόηση της Εμπειρίας Παίκτη και των συμπεριφορών των διάφορων Πρακτόρων ανατρέχουμε στη διαθέσιμη βιβλιογραφία για το αντίστοιχο θέμα. Χρησιμοποιούμε ποιοτικές, λεκτικές και μη εμπειρικές μεθόδους αξιολόγησης της Εμπειρίας Παίκτη όπως το Game Flow, το διαχωρισμό αλληλεπιδράσεων του Hassenzahl και «Heuristics». Ανάλογα προσεγγίζουμε και την αξιολόγηση των συμπεριφορών Πρακτόρων με κριτήρια αξιολόγησης όπως ο Game Agent Matrix, τα κριτήρια πιστευτότητας του Loyall και το τυπολόγιο πρακτόρων του Warpefelt. Αντλούμε συμπεράσματα από αντιπροσωπευτικά παιχνίδια χρησιμοποιώντας τα μέσα αυτά, αποδεικνύοντας την ύπαρξη συσχέτισης μεταξύ Εμπειρίας Παίκτη – Πρακτόρων. Στα πλαίσια της εργασίας αναπτύχθηκε μια Μηχανή Πεπερασμένων Καταστάσεων η οποία αναδεικνύει ευφυείς συμπεριφορές σε πραγματικό χρόνο. This text is a research literature review on the correlation between Player Experience and the intelligent behaviors of Agent in video games. Noticing a gap in the available research papers, on this specific topic, we aim to analyze the subject and define evaluative methods. To gain a complete understanding of Player Experience and the behaviors of Agent, we refer to the available literature on the respective subject. We use qualitative, verbal and non – empirical methods of assessing Player Experience such as Game Flow, Hassenzahl’s interaction dissection and heuristics. Accordingly, we approach the evaluation of Agent behaviors with appropriate means such as the Game Agent Matrix, Loyall’s credibility criteria and Warpefelt’s agent typology. We draw conclusions from exemplary video games in order to demonstrate the correlation between Player Experience and Agents. Withing the framework of this dissertation a Finite State Machine was developed which highlights intelligent behaviors during gameplay.