Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπουνόβας, Ιωάννης
dc.contributor.authorΧριστοδούλου, Παναγιώτα
dc.contributor.authorChristodoulou, Panagiota
dc.date.accessioned2024-10-07T09:47:35Z
dc.date.available2024-10-07T09:47:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4971
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί να αναδείξει την παρουσία των έμφυλων διακρίσεων που παρατηρούνται στο σχολικό πλαίσιο και τη σχέση τους με τη σχολική επίδοση. Η υλοποίηση της παρούσας έρευνας βασίστηκε στην ποσοτική στρατηγική χρησιμοποιώντας το μεθοδολογικό εργαλείο του ερωτηματολογίου και δείγμα ευκολίας (μη πιθανοτικό) 14 εκπαιδευτικών και 38 μαθητών/τριών της πέμπτης και έκτης τάξης του 12ου δημοτικού σχολείου Κατερίνης. Αναφορικά με το πρώτο ερευνητικό ερώτημα τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των μεταβλητών φύλο και αγαπημένο μάθημα. Προκειμένου να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ των μεταβλητών φύλο και προτίμηση του μαθήματος της Γλώσσας πραγματοποιήθηκε έλεγχος χ 2 ο οποίος έδειξε πως οι δύο μεταβλητές είναι ανεξάρτητες. Αντίθετα ο έλεγχος χ2 για τις διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών ως προς την προτίμησή τους για το μάθημα των Μαθηματικών έδειξε πως οι δύο μεταβλητές είναι εξαρτημένες επιβεβαιώνοντας τις έμφυλες διακρίσεις σύμφωνα με τις οποίες τα αγόρια έχουν κλίση και προτιμούν τις θετικές επιστήμες σε σχέση με τα κορίτσια. Στο δεύτερο ερευνητικό ερώτημα διερευνήθηκαν οι απόψεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών για το γνωστικό αντικείμενο που δυσκολεύει περισσότερο τα αγόρια και τα κορίτσια. Ο έλεγχος χ2 έδειξε στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ του φύλου και της δυσκολίας των μαθημάτων. Ουσιαστικά επιβεβαιώνονται οι έμφυλες διακρίσεις σχετικά με την επίδοση των μαθητών επαληθεύοντας την αντίληψη σύμφωνα με την οποία τα αγόρια υπερέχουν στα μαθηματικά σε σχέση με τα κορίτσια ενώ τα κορίτσια στα γλωσσικά μαθήματα. Ωστόσο οι εκπαιδευτικοί θεωρούν αφενός πως οι δυσκολίες στα μαθήματα δεν σχετίζονται με το φύλο των μαθητών/τριών και αφετέρου κρίνουν πως τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια δυσκολεύονται το ίδιο στα μαθήματα των Μαθηματικών και της Γλώσσας. Το τρίτο ερευνητικό ερώτημα διερευνούσε την επίδραση του φύλου σε βασικά χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών όπως το αν διαβάζουν μόνοι τους, οι ώρες που αφιερώνουν στο διάβασμα και το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων. Ο έλεγχος χ 2 έδειξε πως δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του φύλου και της δυνατότητας να ολοκληρώνουν τις ασκήσεις μόνοι τους. Επιπλέον, τα κορίτσια αφιερώνουν λιγότερη ώρα για τις ασκήσεις της Γλώσσας αλλά περισσότερη ώρα για τις ασκήσεις των Μαθηματικών σε σχέση με τα αγόρια. Το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων φαίνεται να αποτελεί μια περισσότερο «γυναικεία» υπόθεση ενώ τα αγόρια δεν είναι συστηματικοί αναγνώστες. Οι προτιμήσεις τους ως προς το είδος των λογοτεχνικών βιβλίων που διαβάζουν φαίνεται να συγκεντρώνεται στα κόμικς, στα βιβλία μυστηρίου και περιπέτειας.___________________________________________________________________________The present research attempts to highlight the presence of gender discrimination which is observed in the school context and its relationship with school performance. The implementation of this research was based on the quantitative strategy using the methodological tool of questionnaire and a convenience sample (non-probability) of 14 teachers and 38 students of the fifth and sixth grade of the 12th primary school of Katerini. Regarding the first research question, the results of the survey showed that there is no statistically significant correlation between the variables gender and favourite subject. In order to investigate the relationship between the variables, gender and language course preference, a χ2 test was conducted which showed that the two variables are independent. On the other hand, the χ2 test for the differences between boys and girls in their preference for the subject of Maths showed that the two variables are dependent confirming the gender discrimination according to which boys are inclined and prefer science compared to girls. The second research question investigated the views of students and teachers on the subject that boys and girls find most difficult. The χ2 test showed a statistically significant correlation between gender and subject difficulty. In effect, gender discrimination in relation to school performance is confirmed, verifying the perception that boys are superior to girls in Maths and girls in Language. However, teachers consider that difficulties in subjects are not related to the gender of the students and that both boys and girls have the same The third research question investigated the effect of gender on main characteristics of students such as whether they read alone, the hours they spend reading and reading extracurricular books. The χ2 test showed that there was no correlation between gender and the possibility to complete the tasks alone. In addition, girls spend less time on Language exercises but more time on Maths exercises than boys. Reading literary books seems to be a more 'female' activity while boys are not regular readers. Their preferences in terms of the type of literary books they read seem to be concentrated in comics, mystery and adventure books.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectέμφυλες διακρίσειςen_US
dc.subjectσχολική επίδοσηen_US
dc.subjectποσοτική έρευναen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectgender discriminationen_US
dc.subjectschool performanceen_US
dc.subjectquantitative researchen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.titleΣχολική επίδοση και έμφυλες διακρίσειςen_US
dc.title.alternativeSchool performance and gender discriminationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record