dc.description.abstract | Η Διαταραχή Ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, γνωστή
ως ΔΕΠ/Υ, έχει απασχολήσει παγκοσμίως, το τομέα της ειδικής αγωγής και
εκπαίδευσης εδώ και πολλές δεκαετίες. Η συγκεκριμένη διαταραχή εκδηλώνεται εν
μέρει, ήδη από την βρεφική ηλικία, ενώ η διάγνωσή της γίνεται πριν από την ηλικία
των επτά ετών του παιδιού. Για να γίνει η διάγνωση, τα συμπτώματα θα πρέπει να
διαρκούν για τουλάχιστον έξι συνεχόμενους μήνες και να παρουσιάζονται
οπωσδήποτε σε δύο διαφορετικά πλαίσια του παιδιού (π.χ σχολείο – οικογένεια). Η
εκπαιδευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ/Υ χαρακτηρίζεται από την ορθή δόμηση της
σχολικής αίθουσας και από τον κατευθυντικό ρόλο του εκπαιδευτικού. Ο
εκπαιδευτικός κατευθύνει και υποστηρίζει συνεχώς τον μαθητή με ΔΕΠ/Υ, σε όλους
τους τομείς μάθησης του. Η παρούσα εργασία καταγράφει το προφίλ ενός
οχτάχρονου μαθητή με ΔΕΠ/Υ, ο οποίος φοιτά στην δευτέρα δημοτικού. Γίνεται μια
σειρά έξι παρεμβάσεων, οι οποίες έχουν ως βασικό σκοπό την άμβλυνση των
πρωτογενών συμπτωμάτων που υστερεί ο μαθητής λόγω της ΔΕΠ/Υ. Τέλος,
καταγράφονται τα αποτελέσματα της παρέμβασης, οι περιορισμοί της έρευνας και η
συζήτηση. ___________________________________________________________________________________Attention Deficit Disorder with or without Hyperactivity, known as ADHD,
has preoccupied the field of special education and education worldwide for many
decades. This specific disorder manifests itself in parts, as early as infancy, while its
diagnosis is made before the child is seven years old. To make the diagnosis, the
symptoms must last for at least six consecutive months and must be presented in two
different contexts of the child (e.g. school - family). The educational treatment of
ADHD is characterized by the correct structure of the classroom and by the directive
role of the teacher. The teacher continuously directs and supports the student with
ADHD, in all areas of his learning. This paper documents the profile of an eight-yearold student with ADHD, who attends the second grade. A series of six interventions is
carried out, the main purpose of which is to alleviate the primary symptoms that the
student lags due to ADHD. Finally, the results of the intervention, the limitations of
the research and the discussion are recorded. | en_US |