dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία, τόσο στο θεωρητικό όσο και στο ερευνητικό της μέρος, συζητά
και διερευνά τον βαθμό εξοικείωσης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,
και ειδικότερα δασκάλων, με τις ψηφιακές τεχνολογίες. Μελετά, μέσα από ποιοτική
ερευνητική στρατηγική, τις πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού εκπαιδευτικών της
Φλώρινας τόσο σε σχολικό όσο και σε εξωσχολικό περιβάλλον. Εξετάζει, ακόμα, τους
παράγοντες που διευκολύνουν αλλά, κυρίως, αυτούς που περιορίζουν τη χρήση των
ψηφιακών τεχνολογιών και, ειδικότερα, των ψηφιακών εφαρμογών παιγνιώδους
χαρακτήρα στην σχολική τους τάξη. Επίσης, προτείνονται τρόποι με τους οποίους οι
δάσκαλοι και οι δασκάλες μπορούν να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους ικανότητες. Πιο
συγκεκριμένα, ένα μέρος της εργασίας περιλαμβάνει ψηφιακά λογισμικά που μπορούν
να εντάξουν οι εκπαιδευτικοί στην διδασκαλία τους, ώστε να είναι πιο ελκυστική για
τους μαθητές και τις μαθήτριές τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι
οκτώ (8) συμμετέχοντες και συμμετέχουσες της εν λόγω έρευνας αξιοποιούν τις
ψηφιακές τεχνολογίες στην καθημερινότητα τους, μέσα και έξω από τον χώρο του
σχολείου. Όμως, δεν νιώθουν όλοι/ες την ίδια εξοικείωση και αυτοπεποίθηση με τα
ψηφιακά μέσα. Ακόμα, ορισμένοι/ες δεν χρησιμοποιούν ψηφιακές
εφαρμογές/παιχνίδια στην τάξη τους και όσοι/ες τις χρησιμοποιούν, δεν επιλέγουν
λογισμικά πιο δημιουργικά, με ελάχιστες, βέβαια, εξαιρέσεις. Τέλος, οι κύριοι λόγοι
που ευθύνονται για αυτό το γεγονός είναι το ανελαστικό Αναλυτικό Πρόγραμμα, οι
πολυπληθείς τάξεις και η έλλειψη σύγχρονων ψηφιακών.___________________________________________________________________This paper, both in its theoretical and research parts, discusses and investigates the
degree of familiarity of primary education teachers, and especially teachers, with digital
technologies. It studies, through a qualitative research strategy, the digital literacy
practices of Florina teachers in both school and extracurricular environments. It also
examines the factors that facilitate but, above all, those that limit the use of digital
technologies and, in particular, digital applications of a playful nature in their
classroom. It also suggests ways in which teachers can strengthen their digital skills.
More specifically, part of the work includes digital software that teachers can
incorporate into their teaching to make it more engaging for their students. According
to the results of the research, the eight (8) participants of this research make use of
digital technologies in their daily lives, inside and outside the school. However, not
everyone feels the same familiarity and confidence with digital media. Still, some do
not use digital applications/games in their classroom and those who use, do not choose
software more creatively, with few exceptions of course. Finally, the main reasons
responsible for this fact are the inflexible Analytical Program, overcrowded classes and
the lack of modern digital. | en_US |