Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασβίκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΖιώγας, Χρήστος
dc.contributor.authorZiogas, Christos
dc.date.accessioned2024-10-08T09:08:40Z
dc.date.available2024-10-08T09:08:40Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4979
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ σχολική πραγματικότητα για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας φαίνεται να μη συνάδει με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και τις επιταγές του επιστημονικού ακαδημαϊκού χώρου, οι οποίες αναδεικνύουν την ανάγκη ανάπτυξης και καλλιέργειας δεξιοτήτων ιστορικής σκέψης και κατανόησης στους/στις μαθητές/τριες σε ένα πλαίσιο καινοτόμων διδακτικών πρακτικών. Τα comics, συγκεκριμένα, αποτελούν έναν συνεχώς εξελισσόμενο τρόπο έκφρασης και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τη δυναμική τους γλώσσα μπορούν να αποτελέσουν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό εργαλείο, που θα συμβάλλει ενεργά ακόμα και σε ένα απαιτητικό μάθημα, όπως η Ιστορία. Καθώς, όμως, οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί, λόγω μη κατάλληλης εκπαίδευσης ή ανασφάλειας, αποφεύγουν την αξιοποίηση τους, η κατάσταση παραμένει στάσιμη. Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιοποίηση του ιστορικού comic στο μάθημα της Ιστορίας. Για τον σκοπό αυτό διεξήχθη έρευνα μέσω αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου σε είκοσι πέντε εκπαιδευτικούς του νομού Πέλλας που έχουν επιμορφωθεί σχετικά με τη Διδακτική της Ιστορίας και σε είκοσι πέντε εκπαιδευτικούς του νομού Φλώρινας που δεν έχουν συμμετάσχει σε κάποια σχετική επιμορφωτική δράση. Η έρευνα κατέδειξε ότι παρά τη φίλα προσκείμενη στάση των εκπαιδευτικών στις νέες μεθόδους και ιδιαίτερα στην αξιοποίηση του ιστορικού comic, οι ίδιοι/ες που δεν έχουν επιμορφωθεί σχετικά χρησιμοποιούν πιο παρωχημένες μεθόδους, επομένως κρίνεται αναγκαία η συστηματική επιμόρφωση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών ώστε να εξοικειωθούν με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης στη Διδακτικής της Ιστορίας.____________________________________________The school reality in history teaching does not seem to be in line with modern learning theories and the requirements of the scientific academic field, which highlight the need to develop and cultivate historical thinking and understanding skills in students in a context of innovative teaching practices. Comics, in particular, are a constantly evolving mode of expression. Having particular characteristics and dynamic language comics are a complete educational tool that can actively contribute to teach a demanding course such as history. However, as current teachers, due to inadequate training or insecurity, avoid using them, the situation remains stagnant. This study aims to explore the view of primary school teachers on the utilization of historical comics in history lessons. For this purpose, a survey was conducted through an impromptu questionnaire to twentyfive teachers of the prefecture of Pella who attended to seminars of history teaching and twenty-five teachers of the prefecture of Florina who have not participated in any relevant training activity. The survey showed that despite the friendly attitude of teachers to new methods and especially to the use of the history comic, those who have not been trained in this aspect use more outdated methods. Therefore it is necessary to systematically train current teachers in order to familiarize them with modern learning theories of history teaching.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκπαιδευτική έρευναen_US
dc.subjectδιδασκαλία της Ιστορίαςen_US
dc.subjectιστορικό comicen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjecteducational researchen_US
dc.subjectHistory teachingen_US
dc.subjecthistorical comicen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.titleΣυγκριτική έρευνα των απόψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και Φλώρινας για την αξιοποίηση του ιστορικού comic στη διδασκαλία της ιστορίαςen_US
dc.title.alternativeComparative research of the views of Primary Education teachers of Pella and Florina on the use of historical comics in the teaching of Historyen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record