dc.description.abstract | Η σχολική πραγματικότητα για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας
φαίνεται να μη συνάδει με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και τις επιταγές του
επιστημονικού ακαδημαϊκού χώρου, οι οποίες αναδεικνύουν την ανάγκη ανάπτυξης
και καλλιέργειας δεξιοτήτων ιστορικής σκέψης και κατανόησης στους/στις
μαθητές/τριες σε ένα πλαίσιο καινοτόμων διδακτικών πρακτικών. Τα comics,
συγκεκριμένα, αποτελούν έναν συνεχώς εξελισσόμενο τρόπο έκφρασης και με τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τη δυναμική τους γλώσσα μπορούν να
αποτελέσουν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό εργαλείο, που θα συμβάλλει ενεργά
ακόμα και σε ένα απαιτητικό μάθημα, όπως η Ιστορία.
Καθώς, όμως, οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί, λόγω μη κατάλληλης εκπαίδευσης
ή ανασφάλειας, αποφεύγουν την αξιοποίηση τους, η κατάσταση παραμένει στάσιμη.
Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιοποίηση του ιστορικού comic στο μάθημα
της Ιστορίας. Για τον σκοπό αυτό διεξήχθη έρευνα μέσω αυτοσχέδιου
ερωτηματολογίου σε είκοσι πέντε εκπαιδευτικούς του νομού Πέλλας που έχουν
επιμορφωθεί σχετικά με τη Διδακτική της Ιστορίας και σε είκοσι πέντε
εκπαιδευτικούς του νομού Φλώρινας που δεν έχουν συμμετάσχει σε κάποια σχετική
επιμορφωτική δράση. Η έρευνα κατέδειξε ότι παρά τη φίλα προσκείμενη στάση των
εκπαιδευτικών στις νέες μεθόδους και ιδιαίτερα στην αξιοποίηση του ιστορικού
comic, οι ίδιοι/ες που δεν έχουν επιμορφωθεί σχετικά χρησιμοποιούν πιο
παρωχημένες μεθόδους, επομένως κρίνεται αναγκαία η συστηματική επιμόρφωση
των εν ενεργεία εκπαιδευτικών ώστε να εξοικειωθούν με τις σύγχρονες θεωρίες
μάθησης στη Διδακτικής της Ιστορίας.____________________________________________The school reality in history teaching does not seem to be in line with modern
learning theories and the requirements of the scientific academic field, which
highlight the need to develop and cultivate historical thinking and understanding skills
in students in a context of innovative teaching practices. Comics, in particular, are a
constantly evolving mode of expression. Having particular characteristics and
dynamic language comics are a complete educational tool that can actively contribute
to teach a demanding course such as history.
However, as current teachers, due to inadequate training or insecurity, avoid
using them, the situation remains stagnant. This study aims to explore the view of
primary school teachers on the utilization of historical comics in history lessons. For
this purpose, a survey was conducted through an impromptu questionnaire to twentyfive teachers of the prefecture of Pella who attended to seminars of history teaching
and twenty-five teachers of the prefecture of Florina who have not participated in any
relevant training activity. The survey showed that despite the friendly attitude of
teachers to new methods and especially to the use of the history comic, those who
have not been trained in this aspect use more outdated methods. Therefore it is
necessary to systematically train current teachers in order to familiarize them with
modern learning theories of history teaching. | en_US |