Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεμονίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorΒασιλόπουλος, Ιωάννης
dc.contributor.authorVasilopoulos, Ioannis
dc.date.accessioned2024-10-09T06:55:04Z
dc.date.available2024-10-09T06:55:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4980
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΣτην σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα παρατηρείται μια τάση για ενσωμάτωση των ψηφιακών πόρων στις εκπαιδευτικές διαδικασίες, με τους εκπαιδευτικούς να παρακινούνται να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία κατά τον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού υλικού. Ιδιαίτερα για την διδασκαλία του μαθήματος των Μαθηματικών, η χρήση των ψηφιακών πόρων έχει αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα ανάμεσα στις διαθέσιμες μεθόδους διδασκαλίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ενσωμάτωση των ψηφιακών εργαλείων στην διδασκαλία, είναι η θετική στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στην τεχνολογία και η επιμόρφωση τους, ώστε να διαθέτουν τις απαιτούμενες δεξιότητες για την χρήση των ψηφιακών πόρων στην καθημερινή διδακτική πρακτική. Η παρούσα έρευνα επιχείρησε την διερεύνηση των απόψεων, των στάσεων και των ικανοτήτων των υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην χρήση των ψηφιακών εργαλείων στην διδασκαλία, εστιάζοντας κυρίως στη διδασκαλία του μαθήματος των Μαθηματικών. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 12 υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που φοιτούν στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος έρευνας και ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Από τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης προέκυψε ότι: Αν και όλοι οι ερωτηθέντες ανέφεραν πως η χρήση των ψηφιακών εργαλείων κατά τη διδασκαλία οδηγεί στην ενεργοποίηση των μαθητών και στην κατανόηση από την πλευρά τους των διαφόρων μαθηματικών εννοιών, η πλειοψηφία αυτών αναφέρει πως αποφεύγει την χρήση τους καθώς δεν διαθέτει επαρκείς γνώσεις για τα είδη και τον τρόπο χρήσης των ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην διδασκαλία. Εκτός της ανεπαρκούς εκπαίδευσης όλοι οι συμμετέχοντες στην έρευνα ανέφεραν πως λόγοι για αποφυγή της χρήσης ψηφιακών είναι η έλλειψη υποδομών και εξοπλισμού και το ασφυκτικό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Τέλος ,πρόταση όλων των συμμετεχόντων, είναι η αύξηση του αριθμού των πανεπιστημιακών μαθημάτων που προσφέρουν επάρκεια στη χρήση ΤΠΕ._____________________________________________________________________________In contemporary educational reality, there is an observed trend towards the inclusion of digital resources in educational processes, with teachers being motivated to use digital tools when designing educational material. Particularly for Mathematical instruction, digital resource usage has acquired a significant lead among the available teaching methods. An essential prerequisite for the successful integration of digital tools in teaching is the positive attitude of teachers toward technology and their training so that they have the necessary skills for the use of digital resources in everyday teaching practice. The present study attempts to investigate the views, attitudes, and skills of prospective primary school teachers in using digital tools in teaching, predominately focusing on Mathematics lesson/course instruction. The sample size consisted of 12 teacher candidates studying at the Department of Primary Education of the University of Western Macedonia. The qualitative research method was chosen, and a semi-structured interview was utilized as a data collection tool. The results of this study demonstrated that: Although all the respondents reported that the use of digital tools in teaching leads to students' activation and their understanding of various mathematical concepts, the majority of them reported that they avoid using them as they do not have any sufficient knowledge about the types and how to utilize digital tools that can be applied in teaching. In addition to inadequate education, all survey participants reported that the reasons for avoiding digital resource usage are the lack of infrastructure and equipment and the suffocating curriculum. Lastly, all participants propose to increase the number of university courses offering ICT competencies.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectψηφιακά εργαλείαen_US
dc.subjectαπόψεις εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectικανότητες εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectδιδασκαλία μαθηματικώνen_US
dc.subjectdigital toolsen_US
dc.subjectviews of prospective teachersen_US
dc.subjectcompetencies of prospective teachersen_US
dc.subjectmathematics instructionen_US
dc.titleΨηφιακά εργαλεία και γνώσεις υποψηφίων εκπαιδευτικών για την κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία των μαθηματικώνen_US
dc.title.alternativeDigital tools and knowledge of pre-service teachers for the construction of instructional materials for teaching mathematicsen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record