dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας, είναι να μελετηθεί η κατάσταση που
επικρατούσε στην περιοχή των Τρικάλων, κατά την Οθωμανική περίοδο. Πιο
συγκεκριμένα, η εργασία εξειδικεύεται στον τομέα της παιδείας και της εκπαίδευσης
και οριοθετείται χρονικά στις ημερομηνίες από το 1881 έως το 1923. Η εργασία
περιλαμβάνει, στο πρώτο της μέρος, μια ιστορική αναφορά σχετικά με την ένταξη της
περιοχής της Θεσσαλίας στο ελληνικό κράτος. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μια
περιγραφή της πόλης, αναφορικά αφενός, με τον πληθυσμό αυτής, την οικονομική
κατάσταση που επικρατεί και την πνευματική και καλλιτεχνική της ανάπτυξη.
Επιπροσθέτως, γίνεται αναφορά στην ίδρυση των σχολικών μονάδων, αλλά και στα
κτίρια που δημιουργήθηκαν, στον τρόπο λειτουργίας των σχολικών μονάδων, στους
εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/ τις μαθήτριες των σχολείων και γενικότερα,
περιγράφεται το εκπαιδευτικό σύστημα της πόλης. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, πως η
εργασία εμπλουτίζεται με φωτογραφίες της εποχής, τόσο από την όψη των σχολείων,
όσο και από ενδεικτικά αποσπάσματα από τα βιβλία που μελετούνταν εκείνη την
περίοδο.___________________________________The aim of this essay is to study the situation that prevailed in the region of Trikala
during the Ottoman period. More specifically, the essay is specialized in the sector of
education and is limited in time to the dates from 1881 to 1923. The first part of the
essay includes a historical reference on the integration of the region of Thessaly into
the Greek state. Then, a description of the city is presented, in terms of its population,
its economic situation and its intellectual and artistic development. In addition,
reference is made to the establishment of the schools and the buildings that have been
created, the way in which the schools operate, the teachers and pupils of the schools
and, in general, the educational system of the town is described. Finally, it is worth
noting that the essay is enriched with photographs of the period, both from the view of
the schools and from indicative extracts from the books studied at the time. | en_US |