dc.description.abstract | Η μουσειακή εκπαίδευση, έχει γνωρίσει ιδιαίτερη ανάπτυξη σε διεθνή κλίμακα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, με πολλά μουσεία να εστιάζουν στην εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σχολικές ομάδες. Η παρούσα έρευνα αφορά τον σχεδιασμό και την εφαρμογή μίας διδακτικής παρέμβασης στο πλαίσιο της μουσειακής εκπαίδευσης. Ως κύριος στόχος τίθεται η ανάδειξη των στερεοτύπων που έχουν οι μαθητές σχετικά με τον ρόλο των φύλων στην Αρχαία Ελλάδα. Για την διερεύνηση του συγκεκριμένου θέματος, χρησιμοποιήθηκε ως δείγμα η Δ’ τάξη του 3ου Δημοτικού σχολείου Άργους Ορεστικού, αριθμώντας 15 μαθητές. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι δύο: ομαδικά φύλλα εργασίας στην εξερεύνηση του μουσείου και σελίδα ημερολογίου. Τα πορίσματα της έρευνας μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά έχουν διαμορφώσει στερεότυπα σχετικά με το πώς λειτουργούσαν τα δύο φύλα στην Αρχαία Ελλάδα, ενώ στην αφήγησή τους ήταν έντονα τα στοιχεία του παροντισμού._________________________________________Museum education has experienced a particular development on an international scale over the last three decades, with many museums focusing on the implementation of educational programs for schools. The present research concerns the design and implementation of a teaching intervention in the context of museum education. The main objective is to highlight students' stereotypes about the role of gender in Ancient Greece. For the investigation of this topic, the 4th grade of the 3rd Primary School of Argos Orestiko, with 15 students, was used as a sample. The research tools used were two: group worksheets in the museum exploration and a diary page. The findings of
the research lead us to the conclusion that the children have several stereotypes about
how the two sheets worked in Ancient Greece, while in their narrative there werestrong elements of parochialism. | en_US |