dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά έρευνα που έχει σκοπό να διερευνήσει τις γνώσεις,
αντιλήψεις, στάσεις, προτιμήσεις και πρακτικές των γονέων σχετικά με το μάθημα της Μελέτης
Περιβάλλοντος που αποτελεί μάθημα του Αναλυτικού Προγράμματος των πρώτων τεσσάρων
τάξεων του ελληνικού Δημοτικού Σχολείου. Για την επίτευξη του ανωτέρω σκοπού
πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις σε δώδεκα (12) γονείς που έχουν παιδί στο Δημοτικό Σχολείο
στην πόλη της Φλώρινας και στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Τα σημαντικότερα αποτελέσματα της
ποιοτικής έρευνας είναι ότι οι γονείς συνεργάζονται με τα παιδιά τους στα πλαίσια του
μαθήματός, αλλά δεν συνεργάζονται με την/τον εκπαιδευτικό. Δηλώνουν όμως ικανοποιημένοι
και στις δύο περιπτώσεις. Η συνεργασία με τα παιδιά αφορά κυρίως βοήθεια στο διάβασμα ή σε
κάποιες εργασίες. Γνωρίζουν τον σκοπό και το περιεχόμενο του μαθήματος, δίνοντας έμφαση
περισσότερο στο φυσικό περιβάλλον, και θεωρούν κυρίως ότι το μάθημα αυτό είναι σημαντικό και
ότι αρέσει στο παιδί τους. Αναφέρουν ότι το μάθημα διδάσκεται κυρίως μέσα στην τάξη και
αξιοποιώντας το σχολικό εγχειρίδιο, δηλώνουν ικανοποιημένοι σχετικά με τους τρόπους με τους
οποίους διδάσκεται, αλλά θα ήθελα να είναι πιο βιωματικό και να διευρυνθεί το περιεχόμενό του.
Τα αποτελέσματα της έρευνας διαφωτίζουν ένα πεδίο έρευνας με επίκεντρο το μάθημα της
Μελέτης Περιβάλλοντος και είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την περαιτέρω διεύρυνσή του σε εύρος
και σε βάθος._____________________________________________________The present thesis concerns a research that aims to investigate the knowledge, perceptions,
attitudes, preferences and practices of parents regarding the subject of Environmental Studies
(‘Study of the Environment’) which is a subject of the curriculum of the first four classes of the
Greek Primary School. In order to achieve the above purpose, interviews were conducted with
twelve (12) parents who have a child in Primary School in the city of Florina and in the city of
Thessaloniki. The most important results of the qualitative research are that parents cooperate
with their children in the context of the lesson, but they do not cooperate with the teacher.
However, they are satisfied in both cases. The cooperation with the children mainly involves help
with reading or some tasks. They are aware of the purpose and content of the lesson, emphasizing
more the natural environment, and they mainly think that this lesson is important and that their
child likes it. They report that the course is mainly taught in the classroom and using the school
textbook, they are satisfied with the ways, in which it is taught, but they would like it to be more
experiential and its content expanded. The results of the research illuminate a field of research
centered on the Environmental Studies (‘Study of the Environment’) course and are particularly
useful for further expanding it in scope and depth. | en_US |