Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπανικολάου, Αναστάσιος
dc.contributor.authorΠαναγιωτίδου, Σοφία
dc.contributor.authorPanagiotidou, Sophia
dc.date.accessioned2024-10-10T08:02:33Z
dc.date.available2024-10-10T08:02:33Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5000
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά έρευνα που έχει σκοπό να διερευνήσει τις γνώσεις, αντιλήψεις, στάσεις, προτιμήσεις και πρακτικές των γονέων σχετικά με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος που αποτελεί μάθημα του Αναλυτικού Προγράμματος των πρώτων τεσσάρων τάξεων του ελληνικού Δημοτικού Σχολείου. Για την επίτευξη του ανωτέρω σκοπού πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις σε δώδεκα (12) γονείς που έχουν παιδί στο Δημοτικό Σχολείο στην πόλη της Φλώρινας και στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Τα σημαντικότερα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας είναι ότι οι γονείς συνεργάζονται με τα παιδιά τους στα πλαίσια του μαθήματός, αλλά δεν συνεργάζονται με την/τον εκπαιδευτικό. Δηλώνουν όμως ικανοποιημένοι και στις δύο περιπτώσεις. Η συνεργασία με τα παιδιά αφορά κυρίως βοήθεια στο διάβασμα ή σε κάποιες εργασίες. Γνωρίζουν τον σκοπό και το περιεχόμενο του μαθήματος, δίνοντας έμφαση περισσότερο στο φυσικό περιβάλλον, και θεωρούν κυρίως ότι το μάθημα αυτό είναι σημαντικό και ότι αρέσει στο παιδί τους. Αναφέρουν ότι το μάθημα διδάσκεται κυρίως μέσα στην τάξη και αξιοποιώντας το σχολικό εγχειρίδιο, δηλώνουν ικανοποιημένοι σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους διδάσκεται, αλλά θα ήθελα να είναι πιο βιωματικό και να διευρυνθεί το περιεχόμενό του. Τα αποτελέσματα της έρευνας διαφωτίζουν ένα πεδίο έρευνας με επίκεντρο το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την περαιτέρω διεύρυνσή του σε εύρος και σε βάθος._____________________________________________________The present thesis concerns a research that aims to investigate the knowledge, perceptions, attitudes, preferences and practices of parents regarding the subject of Environmental Studies (‘Study of the Environment’) which is a subject of the curriculum of the first four classes of the Greek Primary School. In order to achieve the above purpose, interviews were conducted with twelve (12) parents who have a child in Primary School in the city of Florina and in the city of Thessaloniki. The most important results of the qualitative research are that parents cooperate with their children in the context of the lesson, but they do not cooperate with the teacher. However, they are satisfied in both cases. The cooperation with the children mainly involves help with reading or some tasks. They are aware of the purpose and content of the lesson, emphasizing more the natural environment, and they mainly think that this lesson is important and that their child likes it. They report that the course is mainly taught in the classroom and using the school textbook, they are satisfied with the ways, in which it is taught, but they would like it to be more experiential and its content expanded. The results of the research illuminate a field of research centered on the Environmental Studies (‘Study of the Environment’) course and are particularly useful for further expanding it in scope and depth.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectμελέτη περιβάλλοντοςen_US
dc.subjectδημοτικό σχολείοen_US
dc.subjectγονείςen_US
dc.subjectσυνέντευξηen_US
dc.subjectenvironmental studiesen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.titleΟι γονείς και το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος: Γνώσεις, αντιλήψεις, στάσεις, προτιμήσεις και πρακτικέςen_US
dc.title.alternativeParents and the Environmental Studies course: Knowledge, perceptions, attitudes, preferences and practicesen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record