dc.description.abstract | Ο βασικός σκοπός με την παρούσα έρευνα είναι να μελετηθεί η πιθανή σύνδεση και εναλλαγή της γνώσης μεταξύ μουσικών και μαθηματικών κλασμάτων σε Επαγγελματίες Μουσικούς και σε Μαθητές που ασχολούνται με τη μουσική. Εξετάζεται δηλαδή, το πέρασμα, που πιθανά συντελείται από την γνώση κλασμάτων από το μαθηματικό στο μουσικό πλαίσιο και αντίστροφα. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι η μελέτη περίπτωσης, μέσω προσωπικής ημιδομημένης συνέντευξης. Στην έρευνα συμμετείχαν 6 Επαγγελματίες Ενήλικες Μουσικοί και 6 Μαθητές που φοιτούν στη Β’ τάξη του Γυμνασίου, που διαθέτουν στοιχειώδη – τουλάχιστον 4ετούς σπουδή στη μουσική παιδεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η μεταφορά γνώσης μεταξύ των μουσικών και των μαθηματικών κλασμάτων πραγματοποιείται σε χαμηλό βαθμό. Όσον αφορά το πέρασμα από τα μουσικά στα μαθηματικά κλάσματα, φαίνεται πως ενώ οι μισοί Μουσικοί και το ένα τρίτο των Μαθητών συνέδεσαν την νότα τετάρτου με το μαθηματικό κλάσμα, οι μαθηματικές ενέργειες που χρησιμοποίησαν κατά την ενασχόληση τους με νότες ήταν ελάχιστες. Από την άλλη το πέρασμα από το μαθηματικά στα μουσικά κλάσματα φάνηκε ακόμη πιο αμυδρό. Η μουσική γνώση που κατέχουν οι Μουσικοί χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα στα μαθηματικά έργα, μόνο στους 2 από τους 6 Μουσικούς (33%), μεταφέροντας τα μαθηματικά σε μουσικά κλάσματα, δηλαδή σε νότες.______________________________________________________________________________________________________________________________The main purpose of this research is to examine the possible connection and interchange of knowledge between music and mathematical fractions among professional musicians and students engaged in music. Specifically, it explores the transition that may occur from knowledge of fractions from the mathematical context to the musical context, and vice versa. The methodology employed was a case study using semi-structured personal interviews. The study involved 6 adult professional musicians and 6 students in the second year of secondary school, who have elementary - at least 4 years of study in music education. The results of the research indicated that the transfer of knowledge between music and mathematical fractions occurs to a low extent. Regarding the transition from music to mathematical fractions, it appears that while half of the musicians and one-third of the students connected the quarter note with the mathematical fraction, the mathematical actions they used in their engagement with notes were minimal. On the other hand, the transition from mathematics to musical fractions seemed even more vague. The musical knowledge possessed by the musicians was minimally used in mathematical tasks, only by 2 out of the 6 musicians (33%), transferring mathematics to musical fractions, that is, to musical notes | en_US |