Show simple item record

dc.contributor.advisorΜάρκος, Άγγελος
dc.contributor.authorΓρηγοριάδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorGrigoriadis, Ioannis
dc.date.accessioned2024-11-28T08:54:51Z
dc.date.available2024-11-28T08:54:51Z
dc.date.issued2024-07
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5107
dc.description.abstractΗ Γνωστική Διαγνωστική Αξιολόγηση (ΓΔΑ) είναι μια σύγχρονη προσέγγιση στην εκπαιδευτική αξιολόγηση που στοχεύει στη λεπτομερή ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών. Η ΓΔΑ επιτρέπει την αναγνώριση των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών γνωρισμάτων που έχουν ή δεν έχουν κατακτήσει οι μαθητές, παρέχοντας έτσι στοχευμένη ανατροφοδότηση και υποστήριξη. Η κατηγοριοποίηση των μαθητών σε διαφορετικά προφίλ με βάση τις απαντήσεις τους στις ερωτήσεις μιας διαγνωστικής δοκιμασίας, προϋποθέτει την εφαρμογή κατάλληλων στατιστικών μοντέλων, τα οποία είναι γνωστά ως μοντέλα γνωστικής διαγνωστικής αξιολόγησης. Η εργασία εστιάζει στα μη παραμετρικά μοντέλα, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν σε μεγέθη δείγματος όπως αυτά που συναντάμε σε μια σχολική τάξη. Στο εμπειρικό μέρος της εργασίας, ένα μη παραμετρικό μοντέλο εφαρμόστηκε σε δεδομένα μαθηματικών επιδόσεων μαθητών γυμνασίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ΓΔΑ μπορεί να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς, επιτρέποντας την καλύτερη κατανόηση των αναγκών των μαθητών και το σχεδιασμό πιο αποτελεσματικών διδακτικών στρατηγικών. Η έρευνα καταλήγει σε συγκεκριμένα συμπεράσματα και προτάσεις για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της εφαρμογής της ΓΔΑ.___________________________________________________________________________________________________________________________This thesis focuses on Cognitive Diagnostic Assessment (CDA), a modern approach in educational assessment aimed at fine-grained analysis of student responses. CDA allows the identification of specific cognitive attributes that students have or have not mastered, thus providing targeted feedback and support. Classifying students into different profiles based on their responses to the questions of a diagnostic test requires the application of appropriate statistical models, known as cognitive diagnostic models. This thesis focuses on non-parametric models, which can be applied to sample sizes such as those found in a classroom. In the empirical part of the paper, a nonparametric model was applied to mathematics achievement data of middle school students. The results showed that CDA can be an effective tool for teachers, allowing for a better understanding of students' needs and the design of more effective instructional strategies. The research comes to concrete conclusions and recommendations for improving the educational process through the implementation of CDA.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectγνωστική διαγνωστική αξιολόγησηen_US
dc.subjectεκπαιδευτική αξιολόγησηen_US
dc.subjectμαθηματική επίδοσηen_US
dc.subjectψυχομετρικά μοντέλαen_US
dc.subjecteducational assessmenten_US
dc.subjectmathematics performanceen_US
dc.subjectpsychometric modelsen_US
dc.titleΑξιολόγηση στα Μαθηματικά του Γυμνασίου με τη Μέθοδο της Γενικευμένης μη Παραμετρικής Κατηγοριοποίησηςen_US
dc.title.alternativeAssessment in High School Mathematics using the Generalized Non Parametric Classificationen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record