dc.description.abstract | Τα προβλήματα αποτελούν κεντρικό στοιχείο στη μαθηματική εκπαίδευση και συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης των μαθητών. Μάλιστα, η χρήση ιστορικών μαθηματικών προβλημάτων στην τάξη μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση εννοιών και διαδικασιών, αλλά και στη βελτίωση των πεποιθήσεων των μαθητών για τα μαθηματικά και το ρόλο τους στη ζωή των ανθρώπων. Παρόλα αυτά, έχει παρατηρηθεί μέσα από διάφορες έρευνες, ότι οι μαθητές εμφανίζουν πολλές δυσκολίες στην επίλυση προβλημάτων. Η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να διερευνήσει την επίδοση των μαθητών Λυκείου στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων ιστορικής προέλευσης και την ύπαρξη διαφοροποιήσεων στις επιδόσεις αυτές μεταξύ των τριών τάξεων. Επίσης, θα μελετηθεί η προτίμηση των μαθητών μεταξύ του αριθμητικού και του αλγεβρικού τρόπου επίλυσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 21 μαθητές, 7 από κάθε τάξη Λυκείου, στους οποίους δόθηκε ένα αυτοσχέδιο φύλλο εργασίας με τέσσερα προβλήματα προς επίλυση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι επιδόσεις των μαθητών ήταν μέτριες. Εντοπίστηκε σημαντική βελτίωση στις απαντήσεις των μαθητών από την Α στη Β λυκείου, ενώ οι επιδόσεις των μαθητών της Γ λυκείου ήταν χαμηλότερη από αυτές των μαθητών της Β. Τέλος, οι μαθητές, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, επέλεξαν αλγεβρικούς τρόπους επίλυσης.______________________________________________________________________________________________________________________Problems are a central element in mathematics education and play a crucial role in the development of students' mathematical thinking. In fact, using historical mathematical problems in the classroom can contribute to a better understanding of concepts and procedures, as well as improve students' beliefs about mathematics and its role in people's lives. However, various studies have observed that students encounter many difficulties in problem-solving. This study aims to investigate the performance of high school students in solving historical mathematical problems and to identify any differences in these performances across the three grades. Additionally, it will examine students' preferences between arithmetic and algebraic methods of solving problems. The study involved 21 students, 7 from each high school grade, who were given a self-made worksheet with four problems to solve. The results showed that students' performances were moderate. Significant improvement was observed in the answers from 10th to 11th grade, while the performance of 12th-grade students was lower than that of 11th-grade students. Finally, the vast majority of students chose algebraic methods of solving problems. | en_US |