Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπόπτρια Καθηγήτρια: Έλενα Γρίβα
dc.contributor.authorΞενιτοπούλου, Αργυρώ
dc.contributor.otherΕπιβλέποντες: Σέμογλου Κλειώ, Μαλανδράκης Γεώργιος
dc.date.accessioned2017-03-27T06:59:51Z
dc.date.available2017-03-27T06:59:51Z
dc.date.issued2017-03
dc.identifier.other719 ΞΕΝ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/512
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μία πρόταση διδασκαλίας, η οποία εστιάζει στη διαθεματική προσέγγιση της Γλώσσας και του Πολιτισμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αποτελείται από μία σειρά διασκευασμένων παραμυθιών, τα οποία είναι κατασκευασμένα από την ίδια την ερευνήτρια και βασίζονται σε πολυτροπικές παρουσιάσεις, καθώς και σε διαθεματικές δραστηριότητες, οι οποίες εστιάζουν στη Διδασκαλία της Γλώσσας, στον Πολιτισμό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της χώρας μας ανά γεωγραφικό διαμέρισμα. Η συγκεκριμένη εργασία θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί και ως ένα ολοκληρωμένο syllabus , στο οποίο μέσα από τις «άγνωστες περιπέτειες, γνωστών ηρώων» καλύπτεται το μεγαλύτερο μέρος των στόχων και των δραστηριοτήτων που τίθενται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για ολόκληρη τη Γλώσσα της Δ΄ Δημοτικού, αλλά και μεγάλο μέρος των αντίστοιχων στόχων και δραστηριοτήτων που τίθενται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα για τη Μελέτη Περιβάλλοντος, την Ιστορία, τα Εικαστικά, τη Μουσική, τη Φυσική και Θεατρική Αγωγή. Οι ιστορίες-παραμύθια χωρίζονται σε έντεκα μεγάλες κατηγορίες, μέσα από τις οποίες, εκτός από την κάλυψη των στόχων του Αναλυτικού Προγράμματος, επιτυγχάνεται και η γνωριμία των μαθητών με την Ελλάδα, τους τόπους, τα ιδιαίτερα ήθη και έθιμά της. Οι ήρωες κάθε κατηγορίας ιστοριών είναι διαφορετικοί. Εννέα ήρωες (ή εννέα ομάδες ηρώων) - ένας ήρωας (ή μία ομάδα ηρώων) για κάθε γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδας. Στην πρώτη ενότητα, «Ας γνωρίσουμε τους ήρωες», γίνεται η πρώτη επαφή των μαθητών με τους βασικούς χαρακτήρες των παραμυθιών. Στις επόμενες εννέα ενότητες γίνεται αναφορά στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εννέα γεωγραφικών διαμερισμάτων της Ελλάδας μέσα από τα παραμύθια των ηρώων και τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται. Η αναφορά στη Θράκη γίνεται μέσα από το παραμύθι του «Αλαντίνογλου», στη Μακεδονία μέσα από το παραμύθι του «Μέγα Κιχώτη», στην Ήπειρο μέσα από το παραμύθι του «Ρομπέν της Ηπείρου», στη Θεσσαλία μέσα από το παραμύθι της «Θεοδώρας της μικρής εξερευνήτριας», στη Στερεά Ελλάδα μέσα από το παραμύθι του «Ηρακλή του Στερεοελλαδίτη», στην Πελοπόννησο μέσα από το παραμύθι του «Αστεριξόπουλου και του Οβελιξόπουλου», στην Κρήτη μέσα από το παραμύθι της «Πριγκίπισσας Αριάδνης», στα νησιά του Αιγαίου μέσα από το παραμύθι του «Σεβάχ του Αιγιανού» και στα νησιά του Ιονίου μέσα από το παραμύθι του «Οδυσσέα από την Ιθάκη». Ο κύκλος των παραμυθιών και των δραστηριοτήτων κλείνει με την ενότητα «Όλοι οι ήρωες σε ένα παραμύθι». Βεβαίως, η επιλογή των ηρώων δεν είναι τυχαία. Ο κάθε ήρωας σχετίζεται ως ένα βαθμό με την κάθε κατηγορία-γεωγραφικό διαμέρισμα. Στοχευμένη, επίσης, είναι και η διασκευή των ονομάτων των ηρώων. Για παράδειγμα, μέσω των ιστοριών του «Σεβάχ του Αιγιανού» (στοχευμένα πήρε την ονομασία «Σεβάχ ο Αιγιανός» αντί για «Σεβάχ ο Θαλασσινός»), ο οποίος αποτελεί έναν θαλασσινό ήρωα, τα παιδιά μπορούν να «ταξιδέψουν» στα νησιά του Αιγαίου, ενώ μέσω των ιστοριών του Μέγα Κιχώτη,(στοχευμένα πήρε την ονομασία «Μέγας Κιχώτης», αντί για «Δον Κιχώτης»), ο οποίος σαν γνήσιος καβαλάρης, συνοδευόμενος πάντα από το άλογό του, παραπέμπει στο Μέγα Αλέξανδρο και στο γεωγραφικό διαμέρισμα της Μακεδονίας. Τέλος, τη σειρά των παραμυθιών συνοδεύει πλούσιο υλικό, όπως παρουσιάσεις powerpoint, φύλλα εργασίας και αναλυτική κατάσταση των μέσων και των υλικών που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων, ανά θεματική ενότητα. This study is a proposal of teaching, which focuses on the interdisciplinary approach of Language and Culture in Primary Education. It consists of an adapted series of fairy tales, which are made by me and they are based on multimodal presentations, as well as interdisciplinary and experiential activities which focus on the Teaching of Greek Language, Culture and on the specific geografical characteristics of our country. This work could well be described as a comprehensive Syllabus, which covers, through the "unknown adventures of known heroes", most of the objectives and activities set by the curriculum planned for the subject of the Greek Language for the 4th level of Primary Education, but it can also cover, to some extent, the subjects of Environmental Studies, History, Music, Physical and Theatre Education. The stories-tales are divided into eleven major categories, through which, in addition to coverage of the curriculum goals, the acquaintance of students with Greece, its places, manners and customs are also accomplished. The different stories of each category refers to different known heroes. Nine heroes (or nine groups of heroes)- one hero (or one group of heroes) per each geographical region of Greece. The first section ,“Let’s meet the heroes”, is the first contact of the students with the main characters of the fairytales. The next nine sections refer to the specific characteristics of the nine geographical areas of Greece, through the tales of the heroes and the activities developed. The reference in Thrace is accomplished through the tale of “Alantinoglou”, in Macedonia through the tale of “Quixote the Great”, in Epirus through the tale of “The Robin Hood of Epirus”, in Thessaly through the tale of “Theodora the little explorer”, in the Mainland of Greece through the tale of “Hercules the man of the Greek Mainland”, in Peloponnese through the tale of “ Asterixopoulos and Ovelixopoulos”, in Crete through the tale of “The princess Ariadne”, in Aegean Islands through the tales of “Sevah the Aegean man” and in Ionian Islands through the tale of “Odysseus of Ithaca”. The cycle of the tales and activities comes to an end through the section of “All characters in a fairytale”. Of course, the choice of heroes is not accidental. Each hero is associated, to some extent, with each category-geographical region. The adaptation of heroes’ names is also targeted. For example, through the stories of "Sevah the Aegean man", which is a sea hero, children could "travel" in the region of Aegean, whereas through the stories of "Mega Quixote", who was a true horseman, always accompanied by his horse, children’s thought can go back to Alexander the Great and in the geographical region of Macedonia. Finally, the series of tales is accompanied by rich material of powerpoint presentations worksheets and detailed statements of the necessary tools and materials for the activities.en_US
dc.format.extent291 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠαιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΓλώσσαen_US
dc.subjectΠολιτισμόςen_US
dc.subjectΠαραμύθιen_US
dc.subjectΠαιχνίδιen_US
dc.subjectΓεωγραφικά Διαμερίσματα Ελλάδαςen_US
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectCivilizationen_US
dc.subjectFairytaleen_US
dc.subjectGameen_US
dc.subjectGeographical Regions of Greeceen_US
dc.title"Γνωστοί ήρωες σε άγνωστες περιπέτειες": Διαθεματικό υλικό για τη Γλώσσα και τον Πολιτισμό στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσηen_US
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record