Ψηφιακή αφήγηση στην προσχολική αγωγή: Δημιουργία και αξιοποίηση στη σχολική τάξη
Abstract
Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να αναδείξει την ψηφιακή αφήγηση ως ένα σημαντικό εργαλείο για τη διδακτική της ιστορίας στο νηπιαγωγείο, μέσω ενός ελκυστικού και παιγνιώδη τρόπου.. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με την παραδοσιακή και την ψηφιακή αφήγηση, τις διαφορές τους, αλλά και τα παιδαγωγικά οφέλη της ψηφιακής αφήγησης. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στη χρήση των ΤΠΕ στην προσχολική ηλικία και στην ιστορία ως διδακτικό αντικείμενο στο νηπιαγωγείο. Το δεύτερο μέρος είναι αφιερωμένο στη διδακτική παρέμβαση που υλοποιήθηκε για την διερεύνηση της τοπικής ιστορίας, η οποία βασίζεται στο διδακτικό μοντέλο 5 Ε. Μέρος αυτής της διδακτικής παρέμβασης αποτέλεσε και η δημιουργία της ψηφιακής αφήγησης. Στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά τα στάδια υλοποίησή στην σχολική τάξη, με κεντρικό θέμα τη ζωή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, ενώ στο τέλος γίνεται αναφορά στην αξιολόγηση της διαδικασίας και στα παιδαγωγικά οφέλη του εγχειρήματος.
This work aims to highlight digital storytelling as an important tool for teaching history in kindergarten, through an attractive and playful way. The first part presents the theoretical framework regarding traditional and digital storytelling, their differences, but also the pedagogical benefits of digital storytelling. Then there is a reference to the use of ICT in preschool age and to history as a teaching subject in kindergarten. The second part is dedicated to the teaching intervention implemented for the investigation of local history, which is based on the 5 E teaching model. Part of this teaching intervention was the creation of the digital narrative. Then the stages of its implementation in the school classroom are presented in detail, with the central theme being the life of Theodoros Kolokotronis. While at the end reference is made to the evaluation of the procedures and the pedagogical benefits of the project.