Η προσέγγιση ενός γεωγραφικού τόπου μέσα από την παιδική λογοτεχνία
Abstract
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να εξετάσει πως προσεγγίζεται ο τόπος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του στο πλαίσιο της παιδικής λογοτεχνίας. Σε ένα δεύτερο επίπεδο επιχειρούμε να χρησιμοποιήσουμε την παιδική λογοτεχνία προκειμένου να δημιουργήσουμε και να οργανώσουμε ένα πρόγραμμα διαπολιτισμικής αγωγής για πολύ μικρά παιδιά που φιλοξενούνται στον παιδικό σταθμό. Αρχικά αναπτύσσεται το θεωρητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οριοθετούμε την εργασία μας το οποίο περιλαμβάνει τις έννοιες του τόπου, της παιδικής λογοτεχνίας και της διαπολιτισμικής αγωγής. Στη συνέχεια στο δημιουργικό μέρος της εργασίας μας συγγράφουμε ένα παραμύθι το οποίο εκτυλίσσεται σε έναν συγκεκριμένο τόπο και το χρησιμοποιούμε προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων για πολύ μικρά παιδιά στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής αγωγής. Στην τελευταία ενότητα εκθέτουμε τα συμπεράσματα μας και τους προβληματισμούς μας.
This paper attempts to examine how the place and its special characteristics are approached through children's literature. On a second level we attempt to use children's literature in order to create and organize an intercultural education program for very young children hosted in the kindergarten. Initially, the theoretical framework within which we define our work is developed, which includes the concepts of place, children's literature and intercultural education. Then in the creative part of our work we write a fairy tale that takes place in a specific place and use it to create a program of activities for very young children in the context of intercultural education. In the last section we present our conclusions and our concerns.