Η διδασκαλία του αυτοτελούς εκτενούς έργου στο Δημοτικό Σχολείο
Abstract
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται εν συντομία η θεωρία της διδακτικής της Λογοτεχνίας και η σημαντικότητα αυτής να υπάρχει στο σχολείο με την μύηση των παιδιών σε αυτήν σε μικρή ηλικία . Ως συνέπεια αυτού καλλιεργείται η λεγόμενη «φιλαναγνωσία», η οποία για να ενισχυθεί στο σχολείο χρειάζεται κάποια εργαλεία. Ένα από αυτά είναι και η Δημιουργική Γραφή : ένα αντικείμενο νέο στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών που συνδέεται άμεσα με τη Λογοτεχνία όπως και το Εκπαιδευτικό Δράμα.
Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η σημασία της διδακτικής ενός ολόκληρου λογοτεχνικού κειμένου στο Δημοτικό και δίνεται ένα παράδειγμα-πρόταση πλαισιωμένο με δραστηριότητες ΔΓ και Εκπαιδευτικού Δράματος. Σκοπός είναι η εργασία να αποτελέσει έμπνευση και κίνητρο για τις/τους εκπαιδευτικούς και να αποτελέσει ένα εργαλείο που θα μπορέσουν να το αξιοποιήσουν – αναδημιουργήσουν στην τάξη τους.
This thesis introduces shortly the pedagogy of teaching Literature in elementary schools and also its importance to be part of Greek educational system, because we think that it is crucial for children to be familiar with Literature from a young age. As a result children educated to read books for pleasure and this habit has many impacts for their grown. To achieve this habit we recommend some educational tools such as Creative Writing and Drama in Education techniques. Creative Writing is a new topic in the Greek curriculum which combines perfectly both Literature and Drama in Education.
More specifically, we introduce the essence of reading a whole book in the elementary school by giving an example as a recommendation of how you can teach a book in a classroom. We also recommend a number of creative writing activities and a theatre technique that can make the process easier. We hope that this thesis will be a working tool for every teacher that wants to enter Literature in their class.