Βασικές αφηγηματικές συμβάσεις της Κωμωδίας και συγγραφή σεναρίου μικρού μήκους με τίτλο: "ταφόπλακα"
Abstract
Το θέμα του θεωρητικού μέρους της παρούσας εργασίας είναι η Κωμωδία και ιδιαίτερα οι θεμελιώδεις συμβάσεις που ακολουθούνται από τους δημιουργούς της. Ξεκινώντας από μια περιεκτική επισκόπηση σχετικά με το τι ονομάζουμε Κωμωδία από τον Αριστοτέλη μέχρι της μέρες μας, συνεχίζεται με μια διερεύνηση των επιμέρους και κυριότερων στοιχείων που συνθέτουν μια Κινηματογραφική Κωμωδία. Συγκεκριμένα αναφέρεται στο θέμα της ταινίας, στα είδη της Κωμωδίας, στα βασικά μοτίβα πλοκής, που συναντάμε πολύ συχνά, αλλά και σε σεναριακά τεχνάσματα που βοηθούν την πλοκή να γίνει πιο ενδιαφέρουσα. Στην συνέχεια επεξεργάζεται τους βασικούς τύπους- ήρωες που συναντώνται στις Κωμωδίες, μοτίβα δηλαδή, πάνω στα οποία ο δημιουργός στήνει τους χαρακτήρες της ταινίας του και τους διαχωρίζει από τους ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Τέλος γίνεται μια μικρή αναφορά στην γλώσσα που χρησιμοποιεί η Κωμωδία αλλά και στα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας μεγάλος κωμικός ηθοποιός, συμπέρασμα που αναδύεται από την παρατήρηση ηθοποιών που έγραψαν την ιστορία της κωμωδίας στην 7η Τέχνη.
Το Δημιουργικό Μέρος περιλαμβάνει σενάριο για ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Ταφόπλακα». Το σενάριο, αναφέρεται στην περιπέτεια ενός νεαρού Ολλανδού που κάνει ένα τρελό οδικό ταξίδι 18 ωρών από το Άμστερνταμ μέχρι την Γουμένισσα, ένα χωριό της Μακεδονίας, προκειμένου να συναντήσει δυο νέους, και να πραγματοποιήσει έτσι την τελευταία επιθυμία του δίδυμου αδελφού του. Καταλήγει τελικά να βρει τον πραγματικό του εαυτό και η περιπέτειά του αυτή να γίνει επιλογή ζωής.
The subject of the theoretical part of this thesis is Comedy and especially the fundamental convention followed by its creators. Starting with a comprehensive overview of what we call Comedy from Aristotle to the present day, it continues with an investigation of the individual and major elements that make a Cinematic Comedy. Specifically, it refers to the theme of the film, to the types of Comedy, to the basic plot patterns, which we encounter very often, but also to script tricks that help the plot to become more interesting. The thesis, then elaborates on the types- heroes found in Comedies, that is, pattern on which the creator sets the characters of his film and separates them from the complete characters. Finally, a small reference is made to the language used by Comedy and also to the characteristics that a great comic actor must have, as a conclusion that emerges from the observation of actors who wrote the history of Comedy in the Cinema.
The Creative part includes a script for a short film entitled “Tombstone”. The script refers to the adventure of a young Dutchman who makes a crazy 18-hour road trip from Amsterdam to Goumenissa, a village in Macedonia, in order to meet two young people, and thus fulfill his twin brother’s last wish. He finally ends up finding his true self and his adventure becomes a life choice.