dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την οικονομική και
κοινωνική κατάσταση που επικρατεί στην Ημαθία κατά τη διάρκεια του Α΄
Παγκοσμίου Πολέμου. Αρχικά, γίνεται μία παρουσίαση της διοικητικής κατάστασης
και διαίρεσης της τότε Υποδιοίκησης Βέροιας και της μετεξέλιξής της, ενώ
εξετάζεται και το προσφυγικό ζήτημα που προέκυψε στην περιοχή, λόγω των
πολέμων και των διωγμών που υπέστησαν οι ελληνικοί πληθυσμοί. Στη συνέχεια,
πραγματοποιείται εκτενής παρουσίαση και ανάλυση της οικονομικής και κοινωνικής
δραστηριότητας, ειδικότερα των δύο πόλεων και δήμων της Ημαθίας - Βέροιας και
Νάουσας - για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, καθώς επίσης των αρχών και
υπηρεσιών που υπηρετούν σε αυτές. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη δασική κάλυψη
του Νομού και της συνεισφοράς των δασών στην προμήθεια της απαραίτητης ξυλείας
του συμμαχικού στρατού, για τις ανάγκες των στρατιωτικών επιχειρήσεών του.
Επίσης, παρουσιάζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο και τον ρόλο που αυτό διαδραμάτισε
στο ζήτημα της προμήθειας τροφίμων και άλλων αγαθών, όταν προέκυψε το θέμα του
επισιτισμού των κατοίκων της Μακεδονίας. Τέλος, πραγματοποιείται μία αποτίμηση
των στοιχείων που παρατέθηκαν στην εργασία, με παρουσίαση των συμπερασμάτων
στα οποία κατέληξε...............................................................................................The purpose of this work is to investigate the economic and social situation
that prevails in Imathia during the First World War. First, there is a presentation of the
administrative situation and division of the then Sub-administration of Veria and its
evolution, while the refugee issue that arose in the area, due to the wars and
persecutions suffered by the Greek population, is also examined. Then, an extensive
presentation and analysis of the economic and social activity is carried out, in
particular of the two cities and municipalities of Imathia - Veria and Naoussa - for
which there are available data, as well as the authorities and services that serve in
them. Special mention is made of the forest cover of the prefecture and the
contribution of the forests to the supply of the necessary timber of the allied army, for
the needs of its military operations. The railway network and the role it played in the
supply of food and other goods are also presented, when the issue of sustenance for
the inhabitants of Macedonia arose. Finally, an assessment of the data presented in the
work is carried out, with a presentation of the conclusions reached. | en_US |