Show simple item record

dc.contributor.advisorΘωίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΣεβδαλή, Χρυσούλα
dc.contributor.authorSevdali, Chrisoula
dc.date.accessioned2025-01-13T12:49:26Z
dc.date.available2025-01-13T12:49:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5225
dc.description.abstractΟ σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί η αντίληψη των μαθητών των τελευταίων τάξεων του δημοτικού για το πώς διαχειρίστηκαν τον ελεύθερο χρόνο τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στην έρευνα συμμετείχαν εθελοντικά 189 μαθητές και 215 μαθήτριες (Ν = 404) Ε΄και ΣΤ΄τάξης από 20 δημοτικά σχολεία της ηπειρωτικής Ελλάδας. Οι 183 φοιτούσαν στην Ε΄τάξη και οι 221 παρακολουθούσαν την ΣΤ΄ τάξη δημοτικού σχολείου. Για τις ανάγκες της έρευνας κατασκευάστηκε ένα δομημένο γραπτό ερωτηματολόγιο με κλειστές ερωτήσεις το οποίο στηρίχθηκε σε σχετικές έρευνες (Θωιδης, 2000, Λιαμπα, 2014, Fawcett et al.,2007, Moore et al. 2020). Ζητούμενο ήταν η ποσοτική αποτίμηση των αντιλήψεων των μαθητών για την διαχείρηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών του δημοτικού κατά την περίοδο της πανδημίας. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πακέτο PASW Statistics v26 και το επίπεδο σημαντικότητας ορίστηκε σε p < .05. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα παιδια στην περίοδο της πανδημιας επελεξαν ως προς την συχνοτητα κυρίως δραστηριότητες εσωτερικού χώρου,ενώ ως προς την ποσότητα φάνηκε ότι αφιέρωσαν αρκετές ώρες κάνοντας χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Ιδιαίτερα στην περίοδο της καραντίνας (περίοδος εγκλεισμού, κλειστών σχολείων και δραστηριοτήτων), επέλεξαν κυρίως δραστηριότητες εσωτερικού χώρου για παράδειγμα (χαρτιά, σκάκι, τάβλι κ.λ.π).Ακόμη τα παιδιά την περίοδο της καραντίνας πέρασαν περισσότερο χρόνο με τους γονείς τους και με τα αδέλφια του.Τελος, στην μεταβλητή όπου τα παιδιά αυτοπροσδιορίζουν τον ελευθερο τους χρόνο, τα παιδιά ανέφεραν ότι βαριούνται, ο ελευθερος χρόνους δεν τους φτάνει και ότι προγραμματιζουν από πριν τι θα κάνουν. Τα αποτελεσματα της έρευνας συνεισφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για την καθημερινότητα των παιδιών στην περίοδο της πανδημίας και ειδικότερα στην περίοδο της καραντίνας____________________________________________________________________________________________________________________________________________________.The purpose of this study was to investigate the perception of the last elementary school students about how they managed their free time during the pandemic. 189 students (21 = 404) from 20 primary schools in mainland Greece participated voluntarily in the research. 183 were in the 5th grade and 221 were in the 6 th grade of elementary school. For the needs of the research, was structured questionnaire with closed questions was constructed which was based on relevant research (Thoidis, 2000, Liaba, 2014, Fawcett et al., 2007, Moore et al. 2020). The aim was to quantify the students' perceptions to manage the leisure time of primary school children during the pandemic period. The data were analyzed with the statistical package PASW Statistics v26 and the significance level was set at p <.05. According to the results of the research, the children in the period of the pandemic chose mainly indoor activities in terms of frequency, while in terms of quantity it seemed that they spent several hours using the computer. Especially in the quarantine period (period of confinement, closed schools and activities), they mainly chose indoor activities for example (cards, chess, backgammon, etc.). Even the children during the quarantine period spent more time with their parents and finally, in the variable where children define their free time, the children reported that they are bored, their free time is not enough and that they plan in advance what they will do. The results of the research contribute valuable information about the daily life of children during the pandemic period and especially during the quarantine perioden_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπαιδικός ελεύθερος χρόνοςen_US
dc.subjectπανδημία και ελεύθερος χρόνοςen_US
dc.subjectδιαχείρηση ελεύθερου χρόνουen_US
dc.subjectκινητικές δραστηριότητες, παθητικές δραστηριότητεςen_US
dc.subjectchildhood leisureen_US
dc.subjectpandemic and leisureen_US
dc.subjectleisure managementen_US
dc.subjectmotor activities, passive activitiesen_US
dc.titleΗ Διαχείριση του Eλεύθερου Xρόνου των Mαθητών-τριων του Δημοτικού στην Περίοδο της Πανδημίαςen_US
dc.title.alternative"The management of free time of primary school student during the pandemic"en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record