dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία πραγματεύεται ένα σημαντικό ζήτημα στον χώρο της
εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Το ζήτημα αυτό
αφορά την επίδραση που έχει η χρήση της αφήγησης στους μαθητές, τα οφέλη
δηλαδή που τους προσφέρει κατά τη διδασκαλία των Μαθηματικών. Γι’ αυτό,
σκόπιμο θεωρήθηκε να διερευνηθούν οι απόψεις των εν δυνάμει και εν ενεργεία
εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με το θέμα αυτό. Η επιλογή του
θέματος έγινε λαμβάνοντας υπόψη ότι αν και έχουν διεξαχθεί έρευνες για τη συμβολή
της αφήγησης στην εκπαίδευση, ωστόσο οι έρευνες στον χώρο των Μαθηματικών
είναι περιορισμένες.
Σκοπός, λοιπόν, της εργασίας είναι η εξέταση των απόψεων των εν δυνάμει
και εν ενεργεία εκπαιδευτικών σχετικά με τα πλεονεκτήματα που επιφέρει η χρήση
της αφήγησης στους μαθητές κατά τη διδασκαλία των Μαθηματικών. Για την
επίτευξη αυτού του σκοπού συλλέχθηκαν μέσω γραπτών απαντήσεων οι απόψεις 40
φοιτητών και 40 εκπαιδευτικών, ακολουθώντας ως ερευνητική μέθοδο την ανάλυση
περιεχομένου.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι συμμετέχοντες και των δύο ομάδων
τάσσονται υπέρ της χρήσης της αφήγησης στη διδασκαλία των Μαθηματικών,
υπογραμμίζοντας σπουδαία οφέλη που επιφέρει στους μαθητές. Δε σημειώθηκαν
σημαντικές διαφορές στα δεδομένα της έρευνας με αυτά των άλλων ερευνών όσον
αφορά τις απόψεις των εν δυνάμει εκπαιδευτικών. Ωστόσο, διαφορές υπήρξαν στις
απόψεις των εν ενεργεία εκπαιδευτικών με αυτές των εκπαιδευτικών παλιότερων
ερευνών, συμπληρώνοντας και δίνοντας έμφαση και σε οφέλη που δεν έχουν
επισημανθεί σε προηγούμενες έρευνες.
Τέλος, γίνονται μερικές προτάσεις για μελλοντική έρευνα με βάση τα
συμπεράσματα. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________This project is dealing with an important issue in the field of Education and
specifically the teaching of Mathematics. This issue is about the impact that the use of
narration has on the students, that is the advantages that offers to them during the
teaching of Mathematics. For this reason, it has been considered appropriate to
explore the views of the pre-service and in-service teachers on this matter. The choice
of the issue was made by taking into account that even though surveys have been
conducted about the contribution of narration in Education, these surveys in the field
of Mathematics are restricted.
Aim of the project is the pre-service and in-service teachers' views
examination regarding the advantages that the use of narration on students during
teaching Mathematics brings. To achieve this aim the views of 40 students and 40
teachers have been collected, using as a research method the content analysis.
The results showed that the participants of both teams are for the use of
narration in teaching Mathematics, stressing the great benefits for the students.
Important differences between the views of pre-service teachers were not noticed
comparing to other surveys. However, there were differences between the views of in
-service teachers and the results of older surveys, completing and giving emphasis to
the benefits which have not been pointed out in past surveys.
Finally, there will be suggestions of future research based on the
conclusion. | en_US |