Show simple item record

dc.contributor.advisorΗλιάδου - Τάχου, Σοφία
dc.contributor.authorΜπατατόλη, Γεωργία
dc.contributor.authorBatatoli, Georgia
dc.date.accessioned2025-01-15T12:12:48Z
dc.date.available2025-01-15T12:12:48Z
dc.date.issued2020-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5262
dc.description.abstractΩς Μακεδονικός Αγώνας χαρακτηρίζεται η ένοπλη σύγκρουση και η μάχη προπαγάνδας μεταξύ Ελλήνων και Βούλγαρων κατά τα έτη 1904 έως 1908 στην περιοχή της Μακεδονίας, που τότε αποτελούσε τμήμα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το τέλος της σύγκρουσης σήμανε η Επανάσταση των Νεότουρκων το 1908. Σε αυτή την εργασία, εξετάζεται το πως η Ελληνική Πολιτεία διαχειρίστηκε την ιστόρηση του Μακεδονικού αγώνα μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος της ιστορίας στο Δημοτικό Σχολείο, σε μια περίοδο που εκκινεί από το 1921 και φθάνει ως τις μέρες μας. Τα εγχειρίδια εξετάζονται τόσο μέσα στο πλαίσιο των κοινωνικών και πολιτικών συνθηκών της εποχής που συγγράφθηκαν, όσο υπό το πρίσμα της παραδοχής ότι αποτελούν ομοειδή αντικείμενα μιας συνεχούς γραμμής που υπακούει στις εξελίξεις που με την πάροδο του χρόνου συντελούνται στην Ιστοριογραφία ως επιστήμη, αλλά και στην Παιδαγωγική. Ως βάση στην επιλογή του υλικού της έρευνας χρησιμοποιήθηκε αρχικά το βιβλίο «Τα Σχολικά Εγχειρίδια Ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου (1917-2017)» (Σ. Μπουζάκης, Ε. Κανταρτζή, 2019), το δείγμα του οποίου όμως εμπλουτίσθηκε, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του θέματος της εργασίας. Με την ποιοτική ανάλυση του αποδελτιωμένου υλικού εξετάζονται οι διαχρονικές θεάσεις της ελληνικής εκπαίδευσης, όσον αφορά τα γεγονότα της περιόδου, ενώ με την ποσοτική εντοπίζονται οι επαναλήψεις των δομικών στοιχείων του περιεχομένου και εξάγονται συμπεράσματα για τη σημασία τους. Τέλος, μέσα από μια ποσοτική έρευνα της ύλης διδασκαλίας των εγχειριδίων, αποτυπώνεται η διαχείριση της σημασίας που αποδίδει η Ελληνική εκπαίδευση στην καταγραφή των γεγονότων του Μακεδονικού Αγώνα, τόσο εντός του συνόλου της Νεώτερης Ιστορίας της χώρας, όσο και εντός του υποσυνόλου της Ιστορίας του Νέου Ελληνικού Κράτους που προέκυψε μετά την Επανάσταση του 1821.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The Macedonian struggle can be defined as the armed conflict and propaganda battle between Greek and Bulgarian populations that took place in Macedonia -which was then part of the Ottoman Empire- between the years 1904 and 1908. The end of the conflict was marked by the Revolution of the Young Turks in 1908. This paper examines the way in which the Greek State has handled the narration of the Macedonian Struggle through Elementary School History textbooks in a period that extends from 1921 to nowadays.The textbooks are examined in the light of the sociopolitical circumstances of the era in which they were written. Another fact that is being taken into consideration is that admittedly they are products of a line of derivative books that are being renewed as is being dictated by the developments in Historiography as a science and Pedagogy in general. The main source of information for this paper derives from the book ‘History School Textbooks in Elementary School’ (S. Bouzakis, E. Kadartzi, 2019), whose texts have been embellished in order to achieve the purposes of this paper. After the substantial analysis of the acquired material, the established views of Greek education are being examined as far as the events of the era are concerned. The quantitative analysis -on the other hand- pinpoints the repetitions of structural elements in the scripts and makes deductions based on their importance. Finally, through an inquisitive approach of the study syllabus, an attempt is made to portray the importance given by the Greek educational system to the recording of the events of the Macedonian Struggle as part not only of Modern Greek History, but also of the history of The New Greek State that was established after the Revolution of 1821en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΜακεδονικός Αγώναςen_US
dc.subjectΠαύλος Μελάςen_US
dc.subjectσχολικό εγχειρίδιοen_US
dc.subjectΒουλγαρίαen_US
dc.subjectπολεμική ιστορίαen_US
dc.subjectMacedonia Struggleen_US
dc.subjectPavlos Melasen_US
dc.subjectschool textbooken_US
dc.subjectBoulgariaen_US
dc.subjectWar historyen_US
dc.titleΗ διαχείριση του Μακεδονικού Αγώνα στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείουen_US
dc.title.alternativeThe handing of the Macedonian Struggle from the teaching manuals of the Elementary Schoolen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record