dc.description.abstract | Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιαστεί και να
αναλυθεί η κατάσταση που επικρατούσε στην ελληνική εκπαίδευση κατά την περίοδο
1928-1936. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναλυτική αναφορά στην εκπαιδευτική
μεταρρύθμιση του 1929, η οποία σχεδιάστηκε και νομοθετήθηκε κατά την τετραετία
1928-1932 που κυβερνούσε την Ελλάδα ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Με Υπουργούς
Παιδείας τον Κωνσταντίνο Γόντικα (1928-1930) και στη συνέχεια τον Γεώργιο
Παπανδρέου (1930-1932) επιχειρήθηκε, όπως είχε προαναγγελθεί, να αλλάξει ριζικά η
εκπαίδευση. Οι δύο υπουργοί προχώρησαν στην ψήφιση αρκετών νομοθετημάτων που
αφορούσαν τον τομέα της εκπαίδευσης. Όλο αυτό το εγχείρημα συγκρότησε την
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1929, η οποία είχε συνέπεια και συνέχεια γι’ αυτό
υπήρξε σημαντική. Όμως, υπήρξαν πολλές αντιδράσεις από τις συνδικαλιστικές
οργανώσεις των εκπαιδευτικών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, από τον Δημήτρη Γληνό και από την
Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Αργότερα, το 1933, μετά την ήττα του
Κόμματος των Φιλελευθέρων μεταβλήθηκε το πολιτικό τοπίο. Ο Παναγής Τσαλδάρης
συγκρότησε κυβέρνηση με συνασπισμό κομμάτων. Στη συνέχεια, διόρισε Υπουργό
Παιδείας τον Θεόδωρο Τουρκοβασίλη, ο οποίος ίδρυσε τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες
για την εκπαίδευση των δασκάλων. Ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης άλλαξε και
μετατράπηκε από φιλελεύθερο σε κλασσικό. Βέβαια, η ίδρυση των Ακαδημιών ήταν
αρκετά σημαντική, διότι για πρώτη φορά οργανώθηκε συστηματικά η εκπαίδευση των
δασκάλων. Επίσης, νομοθετήθηκε το πρώτο αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα των
Ακαδημιών, οι εισιτήριες εξετάσεις, οι εγγραφές και οι μετεγγραφές των φοιτητών. Οι
Παιδαγωγικές Ακαδημίες αναβάθμισαν την μόρφωση των δασκάλων και λειτούργησαν
περίπου εξήντα χρόνια μέχρι την πλήρη κατάργησή τους το 1990. Ακόμα, ο Τσαλδάρης
κυβέρνησε μέχρι το 1935. Την επόμενη χρονιά, το 1936, ο Ιωάννης Μεταξάς κατέλυσε
τη δημοκρατία, εγκαθίδρυσε δικτατορία και προσπάθησε να αποδομήσει την
μεταρρύθμιση του 1929.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________This diploma thesis aims to be presented and analyzed the educational landscape
during the period from 1928 to 1936. Specifically, a detailed report is made on the
educational reform of 1929, which was designed and legislated during the four years
from 1928 to 1932 with Eleftherios Venizelos governed Greece. Under the leadership
of Ministers of Education Konstantinos Godikas (1928-1930) and subsequently George
Papandreou (1930-1932), a radical transformation of education was attempted as
announced. The two ministers enacted several pieces of legislation concerning the field
of education. The comprehensive organization of the 1929 educational reform was
significant due to its consistency and continuity. However, there were significant
reactions from the teachers’ union DOE and OLME, from Dimitris Glinos and from the
Faculty of Philosophy at the University of Athens. Following the defeat of the Liberal
Party in 1933, the political landscape changed and Panagis Tsaldaris formed a coalition
government. He appointed Theodoros Tourkovasilis as Minister of Education, who
established the Pedagogical Academies for teacher training. The orientation of
education subsequently shifted from a liberal to a classical approach. The establishment
of Pedagogical Academies was significant because it marked the first systematic
organization of teacher training. Additionally, the first detailed and structural
curriculum from Academies was legislated, including entrance exams, student
registrations and transfers. The Pedagogical Academies upgraded the education of
teachers and operated for about sixty years until their complete abolition in 1990.
Tsaldaris governed until 1935. In 1936, Ioannis Metaxas abolished democracy,
established a dictatorship and attempted to dismantle the 1929 reform. | en_US |