Show simple item record

dc.contributor.advisorΚιμουρτζής, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΧονδρογιάννης, Αλέξιος
dc.contributor.authorChondrogiannis, Alexios
dc.date.accessioned2025-02-10T08:11:13Z
dc.date.available2025-02-10T08:11:13Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5419
dc.description.abstractΟ σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιαστεί και να αναλυθεί η κατάσταση που επικρατούσε στην ελληνική εκπαίδευση κατά την περίοδο 1928-1936. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναλυτική αναφορά στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1929, η οποία σχεδιάστηκε και νομοθετήθηκε κατά την τετραετία 1928-1932 που κυβερνούσε την Ελλάδα ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Με Υπουργούς Παιδείας τον Κωνσταντίνο Γόντικα (1928-1930) και στη συνέχεια τον Γεώργιο Παπανδρέου (1930-1932) επιχειρήθηκε, όπως είχε προαναγγελθεί, να αλλάξει ριζικά η εκπαίδευση. Οι δύο υπουργοί προχώρησαν στην ψήφιση αρκετών νομοθετημάτων που αφορούσαν τον τομέα της εκπαίδευσης. Όλο αυτό το εγχείρημα συγκρότησε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1929, η οποία είχε συνέπεια και συνέχεια γι’ αυτό υπήρξε σημαντική. Όμως, υπήρξαν πολλές αντιδράσεις από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, από τον Δημήτρη Γληνό και από την Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Αργότερα, το 1933, μετά την ήττα του Κόμματος των Φιλελευθέρων μεταβλήθηκε το πολιτικό τοπίο. Ο Παναγής Τσαλδάρης συγκρότησε κυβέρνηση με συνασπισμό κομμάτων. Στη συνέχεια, διόρισε Υπουργό Παιδείας τον Θεόδωρο Τουρκοβασίλη, ο οποίος ίδρυσε τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες για την εκπαίδευση των δασκάλων. Ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης άλλαξε και μετατράπηκε από φιλελεύθερο σε κλασσικό. Βέβαια, η ίδρυση των Ακαδημιών ήταν αρκετά σημαντική, διότι για πρώτη φορά οργανώθηκε συστηματικά η εκπαίδευση των δασκάλων. Επίσης, νομοθετήθηκε το πρώτο αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα των Ακαδημιών, οι εισιτήριες εξετάσεις, οι εγγραφές και οι μετεγγραφές των φοιτητών. Οι Παιδαγωγικές Ακαδημίες αναβάθμισαν την μόρφωση των δασκάλων και λειτούργησαν περίπου εξήντα χρόνια μέχρι την πλήρη κατάργησή τους το 1990. Ακόμα, ο Τσαλδάρης κυβέρνησε μέχρι το 1935. Την επόμενη χρονιά, το 1936, ο Ιωάννης Μεταξάς κατέλυσε τη δημοκρατία, εγκαθίδρυσε δικτατορία και προσπάθησε να αποδομήσει την μεταρρύθμιση του 1929.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________This diploma thesis aims to be presented and analyzed the educational landscape during the period from 1928 to 1936. Specifically, a detailed report is made on the educational reform of 1929, which was designed and legislated during the four years from 1928 to 1932 with Eleftherios Venizelos governed Greece. Under the leadership of Ministers of Education Konstantinos Godikas (1928-1930) and subsequently George Papandreou (1930-1932), a radical transformation of education was attempted as announced. The two ministers enacted several pieces of legislation concerning the field of education. The comprehensive organization of the 1929 educational reform was significant due to its consistency and continuity. However, there were significant reactions from the teachers’ union DOE and OLME, from Dimitris Glinos and from the Faculty of Philosophy at the University of Athens. Following the defeat of the Liberal Party in 1933, the political landscape changed and Panagis Tsaldaris formed a coalition government. He appointed Theodoros Tourkovasilis as Minister of Education, who established the Pedagogical Academies for teacher training. The orientation of education subsequently shifted from a liberal to a classical approach. The establishment of Pedagogical Academies was significant because it marked the first systematic organization of teacher training. Additionally, the first detailed and structural curriculum from Academies was legislated, including entrance exams, student registrations and transfers. The Pedagogical Academies upgraded the education of teachers and operated for about sixty years until their complete abolition in 1990. Tsaldaris governed until 1935. In 1936, Ioannis Metaxas abolished democracy, established a dictatorship and attempted to dismantle the 1929 reform.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΕλευθέριος Βενιζέλοςen_US
dc.subjectΕκπαιδευτική Μεταρρύθμιση 1929en_US
dc.subjectΠαιδαγωγικές Ακαδημίεςen_US
dc.subjectΕκαπαίδευση Δασκάλωνen_US
dc.subjectEleftherios Venizelosen_US
dc.subjectEducational Reform 1929en_US
dc.subjectPedagogical Academiesen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.titleΗ εκπαίδευση από την τελευταία πρωθυπουργία του Ελευθερίου Βενιζέλου (1928-1932) έως την εγκαθίδρυση της δικτατορίας του Ιωάννη Μεταξά (1933-1936)en_US
dc.title.alternativeThe Education fromthe Last Premiership of Eleftherios Venizelos (1928-1932) to the Establishment of Ioannis Metaxas Dictatorship (1933-1936)en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record