dc.contributor.advisor | Επόπτρια καθηγήτρια: Γρίβα Ελένη | |
dc.contributor.author | Γρηγοράσκου, Μελπομένη | |
dc.contributor.other | Επιβλέπων καθηγητής: Θωίδης Ιωάννης | |
dc.contributor.other | Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Τσακιρίδου Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2017-05-23T15:26:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-23T15:26:45Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/544 | |
dc.description | Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Π.Μ.Σ. : Επιστήμες της Αγωγής, Παιδαγωγική και νέες τεχνολογίες | en_US |
dc.description.abstract | Η πρόσφατη εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ), ή όπως αναφέρεται στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία της μεθόδου CLIL, στα πιλοτικά σχολεία της Ελλάδας, αλλά και η ευρεία εφαρμογή της στην Ευρώπη, με την επακόλουθη συμβολή της στην προώθηση της πολυγλωσσίας, έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον γύρω από αυτή την εκπαιδευτική προσέγγιση. Ωστόσο, η απαιτούμενη παροχή εξειδικευμένης εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς παραμένει ζητούμενο. Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν σε βάθος, μέσα από προσωπικές ημιδομημένες συνεντεύξεις 30 ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης, οι απόψεις και οι εμπειρίες των εκπαιδευτικών γύρω από την εφαρμογή της ΟΕΠΓ, καθώς και οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες σε σχέση με αυτήν. Μέσα από την θεματική ποιοτική ανάλυση που ακολούθησε διαπιστώθηκε η θετική στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στην ΟΕΠΓ, παρά την ελάχιστη εμπειρία τους με αυτήν και την ελλιπή τους κατάρτιση, κυρίως λόγω της συμβολής της στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών και στην αύξηση των κινήτρων για μάθηση. Επίσης, έγινε αντιληπτή η προτίμηση και αυτοπεποίθηση των εκπαιδευτικών γύρω από την διδασκαλία περιεχομένου θεωρητικών γνωστικών μαθημάτων στην γλώσσα- στόχο και η κατανόηση του σημαντικού ρόλου της συνεργασίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς γλωσσών και περιεχομένου. Ωστόσο, διαπιστώθηκε η ανάγκη κατάρτισή των εκπαιδευτικών σε θεωρητικά, αλλά πολύ περισσότερο πρακτικά ζητήματα που σχετίζονται με την μεθοδολογία της ΟΕΠΓ, όπως τις μεθοδολογικές γνώσεις γύρω από τα μη- γλωσσικά αντικείμενα, την ενσωμάτωσή τους με τις μεθόδους γλωσσικής διδασκαλίας και την αξιολόγηση, αλλά και η ανάγκη εξοικείωσής τους με καλές πρακτικές εφαρμογής της ΟΕΠΓ και η προώθηση της ευαισθησίας των εκπαιδευτικών απέναντι στην καινοτομία και την επαγγελματική τους εξέλιξη. | en_US |
dc.format.extent | 236 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας | en_US |
dc.subject | ΟΕΠΓ | en_US |
dc.subject | Εκμάθηση γλωσσών | en_US |
dc.subject | Απόψεις | en_US |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | en_US |
dc.subject | Εκπαίδευση εκπαιδευτικών | en_US |
dc.subject | Content and Language Integrated Learning | en_US |
dc.subject | CLIL | en_US |
dc.subject | Language learning | en_US |
dc.subject | Perceptions | en_US |
dc.subject | Teachers | en_US |
dc.subject | Teacher education | en_US |
dc.title | Η Αξιοποίηση της μεθόδου CLIL στην δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση: καταγραφή των απόψεων και εμπειριών των εκπαιδευτικών των ξένων γλωσσών | en_US |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία | en_US |