Δημιουργία διαδραστικού ψηφιακού animation video για την λειτουργία της τηλεθέρμανσης στην πόλη της Κοζάνης
Abstract
Στην παρούσα μεταπτυχιακή μελέτη εστιάζεται η χρήση βίντεο animation στη διδασκαλία ως ένα εργαλείο ενίσχυσης και εξετάζεται η αποτελεσματικότητά του. Συγκεκριμένα, αυτό φαίνεται μέσα από τη δημιουργία και την αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού βίντεο για την τηλεθέρμανση της Κοζάνης. Το βίντεο διαρκεί 7 λεπτά και ο σχεδιασμός του απευθύνεται σε συναδέλφους καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο που θέλει να αποκτήσει κάποιες βασικές γνώσεις σχετικά με τη λειτουργία της τηλεθέρμανσης. Παρέχει κατανοητές και ελκυστικές πληροφορίες συνδυάζοντας στατικά και μη γραφικά , αφήγηση και διαδραστικές ερωτήσεις.
Η αξιολόγηση του βίντεο πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων. Αυτά παρείχαν αποτελέσματα για την κατανόηση, την ελκυστικότητα και τη γενική αποδοχή του περιεχομένου. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων αξιολόγησε θετικά το βίντεο, με έμφαση στην κατανόηση του περιεχομένου και τη συνοχή του μηνύματος. Επίσης καταγράφηκαν περιθώρια βελτίωσης στη χρήση των γραφικών και του ήχου, παρά τις υψηλές βαθμολογίες.
Η εργασία τονίζει τη συμβολή του animation στην εκπαιδευτική διαδικασία, ειδικά για την επεξήγηση σύνθετων εννοιών, ενώ παράλληλα ενισχύει την προσοχή των μαθητών μέσω της οπτικοακουστικής διέγερση.. Τέλος, προτείνονται προτάσεις για επιπλέον έρευνα, όπως η ενσωμάτωση διαδραστικών χαρακτηριστικών και η εφαρμογή του animation σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα για να επιβεβαιωθεί η δυναμική που έχει στους σύγχρονους τρόπους εκπαίδευσης. ---------------------------------------------------
This postgraduate study focuses on the use of animation videos in teaching as a reinforcement tool and examines their effectiveness. Specifically, this is demonstrated through the creation and evaluation of an educational video on the district heating system of Kozani. The video, which is 7 minutes long, is designed for a secondary education teachers, providing clear and engaging information through a combination of static and dynamic graphics, narration and interactive questions.
The research methodology for evaluating the video involved the use of questionnaires to assess comprehension, appeal and overall acceptance of the content. The majority of participants rated the video positively, emphasizing its clarity and coherence. However, areas for improvement were identified, particularly in the use of graphics and audio, despite the high ratings received.
This study highlights the role of animation in the educational process, especially in explaining complex concepts and maintaining students’ attention. Finally, it suggests further research, such as integrating interactive features and applying animation in various educational subjects, to validate its potential in modern teaching practices.