Διερεύνηση πολυτροπικότητας των μέσων ενημέρωσης μιας μικρομεσαίας επιχείρησης
Abstract
Σκοπός της παρούσας µελέτης ήταν να διερευνηθεί η πολυτροπικότητα των µέσων
ενηµέρωσης µιας µικροµεσαίας επιχείρησης. Διεξήχθη µια µελέτη περίπτωσης µε
διερεύνηση µιας µικροµεσαίας επιχείρησης από τον χώρο της εστίασης. Έτσι, εξετάστηκε
σε βάθος η ιστοσελίδα της συγκεκριµένης επιχείρησης και αναλύθηκαν τα µέσα που
χρησιµοποιεί η συγκεκριµένη επιχείρηση. Επίσης, λήφθηκαν συνεντεύξεις α) από άτοµο
σε υπεύθυνη θέση στην επιχείρηση για να περιγραφεί το συγκείµενο και β) από
καταναλωτές, οι οποίοι κλήθηκαν να δουν την ιστοσελίδα και να εκφράσουν τις απόψεις
τους για τα µηνύµατα που µεταφέρονταν. Τα δεδοµένα αναλύθηκαν µε τη µέθοδο της
ανάλυσης περιεχοµένου. Βρέθηκε ότι τα µέσα ενηµέρωσης που χρησιµοποιεί η
µικροµεσαία επιχείρηση στο πλαίσιο της πολυτροπικότητας περιλαµβάνουν κυρίως τον
συνδυασµό κειµένου και εικόνας, τα οποία όµως παρουσιάζονται µε τρόπο στοχευµένο,
ούτως ώστε να µεταφέρουν θετικά µηνύµατα στους πελάτες και να τους προσελκύσουν
να χρησιµοποιήσουν τις υπηρεσίες της επιχείρησης. Οι κύριες επικοινωνιακές
στρατηγικές που χρησιµοποιεί η συγκεκριµένη επιχείρηση στα πλαίσια της
πολυτροπικότητας περιλαµβάνουν την αντιπαραθετική απεικόνιση, µε παράλληλη
αφήγηση εικόνας και λόγου, τις µεµονωµένες λεκτικές διατυπώσεις σε συνδυασµό µε
εικόνα, τη χρήση Instagram για να επικοινωνήσει η επιχείρηση τις διάφορες υπηρεσίες
και προϊόντα που παρέχει και την προβολή µέσω του τύπου. Τα µηνύµατα που
επικοινωνούνται µέσα από την πολυτροπικότητα των µέσων ενηµέρωσης της επιχείρησης
φαίνονται να έχουν ως στόχο να µεταφέρουν στους πελάτες µια θετική εικόνα για την
επιχείρηση και να τους ενθαρρύνουν να την επισκεφτούν έχοντας τους ήδη προϊδεάσει ότι
πρόκειται για ένα χώρο όπου µπορούν να έχουν ευχάριστες εµπειρίες και ποιοτική
εξυπηρέτηση, πράγµα που επιβεβαιώνεται από τις ερµηνείες που δίνουν οι
συνεντευξιασθέντες. Εποµένως, καταδεικνύεται η σηµαντικότητα της πολυτροπικότητας
των µέσων επικοινωνίας για να είναι επιτυχηµένη µια µικροµεσαία επιχείρηση._________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The purpose of the present study was to investigate the multimodality of the media of a
small and medium-sized enterprise. A case study was conducted investigating a small and
medium-sized enterprise from the catering sector. Thus, the website of the specific
company was examined in depth and the means used by the specific company were
analyzed. Also, interviews were conducted a) by a person in a responsible position in the
company to describe the context and b) by consumers, who were invited to view the
website and express their opinions on the messages conveyed. The data were analyzed
using the method of content analysis. It was found that the media used by the small and
medium-sized enterprise in the context of multimodality mainly include the combination
of text and image, but which are presented in a targeted way, so as to convey positive
messages to customers and attract them to use the company's services. The main
communication strategies used by this company in the context of multimodality include
juxtapositional display, with parallel image and speech narration, individual verbal
formulations combined with image, the use of Instagram for the company to communicate
the various services and products it provides and the view through the press. The
messages communicated through the multimodality of the company's media appear to be
aimed at conveying to customers a positive image of the company and encouraging them
to visit it already preconceived that it is a place where they can have pleasant experiences
and quality service, which is confirmed by the interpretations given by the interviewees.
Therefore, the importance of the multimodality of communication media is demonstrated
for a small and medium-sized business to be successful.