Διαχείριση της καινοτομίας στη σχολική μονάδα
Abstract
Σε ένα κόσμο που αλλάζει συνεχώς και μεταβάλλεται το σχολείο που αποτελεί το βασικό πυρήνα μόρφωσης και του συνδετικού ιστού ανάμεσα στον άνθρωπο ,στην κοινωνία και στην παγκόσμια κοινότητα ,δεν είναι δυνατόν να είναι στατικό και αμετάβλητο στο πέρασμα του χρόνου στα νέα δεδομένα και στις προκλήσεις του μέλλοντος. Μέσα στο γενικότερο κλίμα των μεταβολών και των αναθεωρήσεων το σχολείο θα πρέπει να λάβει υπόψη του τα νέα δεδομένα και να αποδεσμευτεί από τις παραδοσιακές δομές του.
Είναι αναγκαία στο χώρο της εκπαίδευσης μια βαθύτερη αναδιάρθρωση και ένας εμπλουτισμός των προγραμμάτων ,μια ουσιαστική ανανέωση των μεθόδων διδασκαλίας σε συνδυασμό με τη ριζική αλλαγή του παιδαγωγικού κλίματος και στις επικοινωνιακές σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα στο ίδιο το σχολικό περιβάλλον. Το σχολείο οφείλει να παρακολουθεί τις νέες εξελίξεις και να προσαρμόσει τα προγράμματά του προς τις νέες διαμορφωμένες συνθήκες. Χρειάζεται να μην είναι αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα και τις ανάγκες της ,αλλά να παρεμβαίνει αποφασιστικά στον κοινωνικό χώρο και με καινοτόμες λύσεις να συμβάλει στην εξέλιξη και στην πρόοδο του συνόλου. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιούνται οι αλλαγές στην εκπαίδευση ,για να μπορέσει αυτή να συνδεθεί με την κοινωνία και να οδηγηθεί στην κάλυψη των αναγκών της.
Για να μην είναι το σχολείο στατικό και απλός θεατής στις συνεχείς αλλαγές και εξελίξεις ,αλλά να είναι φορέας εξελίξεων στη σύγχρονη πραγματικότητα ,είναι αναγκαία η ορθή διαχείριση της καινοτομίας.