Ταξιδεύω στην Ελλάδα χορεύοντας και τραγουδώντας: μια διαθεματική παρέμβαση
Abstract
Σκοπός της εργασίας είναι η οργάνωση και η εφαρμογή μιας πιλοτικής διαθεματικής παρέμβασης με θέμα την Ελλάδα και τους παραδοσιακούς χορούς. Οι μαθητές θα είναι σε θέση να γνωρίσουν διάφορες πόλεις της Ελλάδας καθώς και τοπικά προϊόντα, αξιοθέατα και παραδοσιακούς χορούς. Ως εργαλείο για αυτό το ταξίδι χρησιμοποιήθηκε ο χορός Ζάραμο. Στην περιήγηση όμως ανακαλύφθηκε ότι σε διάφορες πόλεις χορεύεται το ίδιο χορευτικό μοτίβο με το ζάραμο απλά αλλάζει η ονομασία του χορού ανάλογα με την περιοχή. Επιμέρους στόχοι ήταν: οι μαθητές να μάθουν να συνεργάζονται μεταξύ τους αλλά και να γνωρίσουν την Ελλάδα μέσα από τον παραδοσιακό χορό και να αντιληφθούν ότι όλοι οι άνθρωποι σε όποια πόλη της Ελλάδας και εάν κατοικούν έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά στον πολιτισμό τους. Ακόμη μέσω της παρέμβασης οι μαθητές θα εμπλακούν με παραδοσιακά παιχνίδια γιατί μας το επιτρέπει και η μικρή ηλικία των μαθητών. Να σημειωθεί ότι η παρέμβαση δεν στόχευε στο να μάθουν να χορεύουν οι μαθητές σωστά τους χορούς αλλά στο να μάθουν κάποια στοιχεία για τον ίδιο τον χορό αλλά και για την πόλη από την όποια κατάγεται. Συμπερασματικά αυτή η εργασία αποτελεί ένα ταξίδι στην έννοια του χορού και πιο συγκεκριμένα του παραδοσιακού χορού, στην ιστορική του συνέχεια αλλά και στην διδασκαλία του στο δημοτικό σχολείο.The aim of the organization and implementation of a pilot interdisciplinary intervention on the subject of Greece and traditional dances. Students will be able to learn about different cities of Greece and local products, attractions and traditional dances. As a tool for this trip dancing Zaramo used. But that tour was discovered in several cities danced the same dance pattern with zaramo simply changing the name of the dance depending on the region. Specific objectives were: students learn to work together and get to know Greece through traditional dance and to realize that all people in any city in Greece and if they reside have some common characteristics in their culture. Even through the intervention of the students will be involved with traditional games because our permits and the young age of the students. Note that the intervention is aimed to learn to dance students dances right but to learn some information about the same dance but also for the city in which they originate. In conclusion this work is a journey to the concept of dance and more specifically of traditional dance, its historical continuity and in teaching at primary school.