Show simple item record

dc.contributor.authorΡώμπαπα, Ευτυχία
dc.date.accessioned2017-06-06T07:40:52Z
dc.date.available2017-06-06T07:40:52Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.other478 ΡΩΜ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/581
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ πτυχιακή παρούσα εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού πακέτου βασισμένο στην εκπαιδευτική προσέγγιση Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΕΓ), για τη διδασκαλία του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, ως μέρος της διδακτικής της Αισθητικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Σκοπός της εργασίας ήταν η δημιουργία ενός πρωτοποριακού υλικού για παιδιά ηλικίας από δέκα έως δώδεκα ετών, έτσι ώστε μέσω της αγγλικής γλώσσας να έρθουν σε επαφή με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, αλλά και να γνωρίσουν τα πάντα για τον κόσμο του θεάτρου ως μία μορφή τέχνης. Ειδικότερα, το υλικό αποτελεί μία προέκταση της μεθόδου της ΟΕΠΕΓ, επομένως το υλικό της διαμορφώθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε επιτευχθούν ταυτόχρονα, τόσο οι στόχοι που έχουν τεθεί για τη γλώσσα-στόχο και την επικοινωνία, όσο και οι στόχοι για το γνωστικό αντικείμενο. Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση εφαρμογής του υλικού αυτού, επιδιώκεται η καλλιέργεια των προσληπτικών και παραγωγικών δεξιοτήτων των μαθητών στην αγγλική γλώσσα, στην ενίσχυση της επικοινωνίας, στην εκμάθηση ειδικής ορολογίας και λεξιλογίου σχετικά με το θέατρο, την εξοικείωση με τη γλώσσα-στόχο, την ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων, τη διαπολιτισμική επίγνωση, τη γνωριμία με τον κόσμο του θεάτρου και την ανακάλυψη όλων των πτυχών του. Επιπλέον, κατά το σχεδιασμό του υλικού έγινε μία προσπάθεια δημιουργίας πολυαισθητηριακών και βιωματικών δραστηριοτήτων, οι οποίες προωθούν αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης, όπου τα παιδιά θα νιώθουν ελεύθερα και άνετα να εκφραστούν, να διασκεδάσουν, να δημιουργήσουν και να μάθουν. Επιπρόσθετα, κατά την επιλογή των δραστηριοτήτων και γενικότερα του συνολικού σχεδιασμού του υλικού, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στη θεωρία του εποικοδομητισμού και της εποικοδομητικής και δραστηριοκεντρικής προσέγγισης, της διαθεματικότητας καθώς και της διδακτικής της τέχνης. Ακόμη, λαμβάνοντας υπόψιν το απαιτητικό και εκτενές περιεχόμενο της διδακτικής του αρχαίου ελληνικού θεάτρου, το υλικό χωρίστηκε σε δέκα ενότητες, έτσι ώστε να αναλυθούν και ταυτόχρονα να αξιοποιηθούν όλες οι πτυχές της διδακτικής του θεάτρου, καθώς και να εκτιμηθεί η πολιτιστική, πνευματική και καλλιτεχνική προσφορά του στην ανθρωπότητα από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Για την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού πακέτου, σχεδιάστηκαν, επίσης, και υλικό αυτοαξιολόγησης για τους μαθητές, τεστ Προελέγχου και Μετελέγχου καθώς και υλικό για τους εκπαιδευτικούς, το οποίο περιλαμβάνει διδακτικά σχέδια μαθήματος για κάθε ενότητα, υλικό αυτοαξιολόγησης για τον εκπαιδευτικό και υλικό αξιολόγησης της διδασκαλίας και των μαθητών. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που το υλικό αυτό εφαρμοστεί, θα αποτελέσει μία καινοτομία για το ελληνικό σχολείο, αλλά και μία ευκαιρία να εξεταστούν τα αποτελέσματα της μεθόδου της ΟΕΠΕΓ, ως μίας πιο πρόσφατης εκπαιδευτικής μεθόδου, με ανάγκη διεύρυνσης του πεδίου εφαρμογής της, καθώς και της διδακτικής της Τέχνης, η οποία ακόμα κατέχει δευτερεύοντα ρόλο στην ελληνική εκπαίδευση.The particular under graduation thesis presents the designing of a training package which is based on the educational method of Content and Language Integrated Learning (CLIL), in order the Ancient Greek Theatre to be taught, as a part of teaching fine arts at primary school. The purpose of the thesis was the creation of an innovative educational material for children between ten and twelve years old, so as to get in touch with ancient Greek civilization, and to learn everything about the theatrical world, as a piece of art, through English language. In particular, the material is a part of CLIL, so it was designed in a way that both language and communication goals so as cognitive goals to be achieved altogether. To be more specific, in case of teaching this material, the cultivation of language skills, of intercultural awareness, of learning about the theatre and of cognitive skills, is pursued. What is more, while the material was being composed, there was an effort of creating multi-sensory and experiential activities, which enforce authentic learning environment to exist, so as students to feel free to express themselves, have fun, create and learn. Moreover, while designing this training package, great attention was taken to the theory of constructivism and its methods, to learning through various subjects, and also to the teaching of fine arts. Furthermore, taking into account that theatre consists of a demanding and wide content, the material was separated in ten sections, in order each part of teaching theatre to be analysed properly, and to be realized its cultural, spiritual and artistic importance and offer, from ancient times until nowadays. Yet, in order a complete material to be created, material for students’ self-assessment, Pre-test and after-test, and also teacher’s material, which consists of teaching plans, self-assessment material and assessment material for students were designed. In conclusion, at this point it is really important to be highlighted that in case this material will be taught, it will be an innovation for Greek schools, and also a great opportunity for CLIL’s results to be examined, as it is a quite new method that needs to be expanded, as well as a great opportunity for teaching fine arts to be enforced, since it still possesses a secondary role to Greek educational system.en_US
dc.format.extent208 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠαιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΟλοκληρωμένη εκμάθηση περιεχομένου και γλώσσας (ΟΕΠΕΓ)en_US
dc.subjectΔιαθεματικότηταen_US
dc.subjectΑγγλική ως ξένη γλώσσαen_US
dc.subjectΑρχαίο ελληνικό θέατροen_US
dc.subjectΕποικοδομητισμόςen_US
dc.subjectΔιδακτική της τέχνηςen_US
dc.subjectContent language and integrated learning (CLIL)en_US
dc.subjectLearning through various subjectsen_US
dc.subjectEnglish as a foreign languageen_US
dc.subjectAncient greek theatreen_US
dc.subjectConstructivismen_US
dc.subjectArt educationen_US
dc.titleΓνωρίζοντας το θέατρο μέσα από μία άλλη γλώσσα: μια πρόταση για πιλοτική εφαρμογή της μεθόδου CLILen_US
dc.title.alternativeIntroducing theatre through another language: a suggestion for implementing method CLILen_US
dc.typeΠτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record