Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Τσακιρίδου Ελένη
dc.contributor.authorΣαρηπανίδου, Σοφία
dc.contributor.otherΒ΄ βαθμολογητής: Αλευριάδου Αναστασία
dc.date.accessioned2017-06-06T08:35:06Z
dc.date.available2017-06-06T08:35:06Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.other474 ΣΑΡ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/584
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΟι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Την τελευταία εικοσαετία, το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται συχνά στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, είναι μια νευρολογική διαταραχή η οποία πλήττει μία ή και περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές διαδικασίες που εμπλέκονται στην κατανόηση ή την χρήση της γλώσσας, προφορική ή γραπτή, και μπορεί να εκδηλωθεί σαν αδυναμία του παιδιού στο να ακούει, να σκέφτεται, να μιλάει, να γράφει, να προφέρει τις λέξεις, ή να εκτελεί μαθηματικούς υπολογισμούς. Το θέμα των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών, έχει τόσο επιστημονική όσο και κοινωνική επικαιρότητα. Υπό τις υπάρχουσες συνθήκες, χωρίς διαρκή αγωγή και εκπαίδευση, δεν είναι δυνατόν να επιβιώσει ούτε το άτομο ούτε η κοινωνία. Συχνά, ωστόσο, διαπιστώνεται ότι μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες κι εμπόδια για την επίτευξη των παραπάνω στόχων. Η αδυναμία αυτή των μαθητών να ανταποκριθούν στις σχολικές – διδακτικές απαιτήσεις, στο αναμενόμενο επίπεδο μάθησης και επίδοσης, αποτελεί διαταραχή στη μάθηση. Ο διαταραχές αυτές που αντιμετωπίζουν ορισμένα παιδιά στην μάθηση, μας κάνουν να ανησυχούμε γιατί η μη έγκυρη και έγκαιρη αντιμετώπιση τους θα επιφέρει επιπτώσεις όχι μόνο στην σχολική επίδοση των μαθητών αλλά και στην μετέπειτα ζωή, προσωπικότητα κι επαγγελματική αποκατάστασή τους. Γεγονός μεγίστης σημασίας, ιδιαίτερα σήμερα που ζούμε στα πλαίσια μιας αυξημένης σε απαιτήσεις κοινωνία, όπου η αγωγή είναι αναγκαία. Με απώτερο σκοπό, λοιπόν, να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, είναι αναγκαίο, οι εκπαιδευτικοί να είναι επιμορφωμένοι σχετικά με το θέμα αυτό. Για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, υπάρχουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα καθώς και σεμινάρια και ημερίδες. Η έρευνα αυτή αποσκοπεί στον εντοπισμό του επιπέδου ενημερότητας και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ως προς τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και το κατά πόσο είναι ικανοί να τις διαχειριστούν.Learning difficulties concern a significant proportion of students, parents and teachers. Over the last twenty years, teachers’ interest has focused on learning difficul-ties faced by children from both primary and secondary education. In particular, learn-ing difficulties is a neurological disorder that affects one, or more of the basic psycho-logical processes involved in understanding, or in the use of language, spoken or writ-ten, and can manifest as the inability of the child to listen, think, speak, write, pronounce the words, or perform mathematical calculations. The issue of special learning disabil-ities has both scientific and social timeliness. Under existing conditions, without a per-manent treatment and education, there is no possibility of surviving in the real world. However, it is found that students face difficulties and obstacles in achieving the above objectives. This inability of students to meet the school - teaching requirements, up to the expected level of learning and performance is impaired in learning. These disorders experienced by some children in learning, make us worry because invalid and prompt treatment (up to the extent that this is feasible), will bring about effects not only on school performance of students, but also in their later life, personality and profession. This is a fact of the utmost importance, especially now that we are living in a demanding society, where education is necessary. Therefore, with the ultimate goal of identifying and coping with learning difficulties, it is imperative teachers be trained on this issue. There are many postgraduate and doctoral programs, as well as seminars and work-shops, for any teacher willing to get more educated. This research aims at identifying the level of education and awareness of primary school teachers regarding special learn-ing disabilities and whether they are able to manage them.en_US
dc.format.extent67 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠαιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςen_US
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςen_US
dc.subjectΕνημερότητα εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectΈνταξηen_US
dc.subjectΜαθητέςen_US
dc.subjectΕκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectΑυτο-αποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectLearning difficultiesen_US
dc.subjectSpecial educational needsen_US
dc.subjectTeachers' awarenessen_US
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.titleΔιερεύνηση του επιπέδου ενημερότητας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίεςen_US
dc.title.alternativeInvestigating the level of awareness of primary education teachers over learning difficultiesen_US
dc.typeΠτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record