Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Ανδρέου Αντρέας
dc.contributor.authorΣταθοπούλου-Καμπύλη, Μαρία
dc.contributor.otherΒ΄ βαθμολογητής: Λεμονίδης Χαράλαμπος
dc.date.accessioned2017-06-07T06:05:33Z
dc.date.available2017-06-07T06:05:33Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.other475 ΣΤΑ
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/585
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractH φύση είναι η πηγή έμπνευσης και το πεδίο έρευνας για όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας. Το ίδιο ισχύει για την Επιστήμη όσο και την Τέχνη. Η κοινή αυτή αφετηρία καθορίζει τα κοινά στοιχεία που ενυπάρχουν και στις δυο, όσο κι αν αυτές φαντάζουν από πρώτη όψη τόσο διαφορετικές. Διότι όταν κάποιος κάνει λόγο για Γεωμετρία και Τέχνη, ιδιαίτερα στην εκπαίδευση, συνήθως δεν συνδέει αρμονικά αυτούς τους δύο τομείς, παρόλο που τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα είναι διαθεματικά (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), 2003). Στην παρούσα μελέτη υποθέτουμε ότι αυτοί οι δύο τομείς συνδέονται άμεσα και προσπαθούμε να εξακριβώσουμε τον παραπάνω συσχετισμό. Η παρούσα εργασία είναι δομημένη σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος βασίζεται κυρίως στη βιβλιογραφική αναζήτηση, στην προσπάθειά να πιστοποιηθεί η άποψη ότι η Γεωμετρία και η Τέχνη είναι δύο τομείς άμεσα συνυφασμένοι. Σημαντικό σταθμό στην εργασία θα αποτελέσει ένα αξιοσημείωτο καλλιτεχνικό κίνημα, ο Σουρεαλισμός , με έναν σημαντικό εκπρόσωπό του, τον Χουάν ή Ζουάν Μιρό. Το δεύτερο μέρος κατέχει ως ένα βαθμό πρακτικό χαρακτήρα. Κινείται αποκλειστικά στα πλαίσια του Δημοτικού Σχολείου με σκοπό να εξεταστούν τα όρια της γεωμετρικής σκέψης και της αισθητικής ανάπτυξης των μαθητών, αλλά και να βρεθούν τρόποι, ώστε η διδασκαλία των γεωμετρικών εννοιών να αποκτήσει ένα πιο φιλικό χαρακτήρα για τους μαθητές. Στη συνέχεια παρατίθενται οι δύο διαθεματικές προσεγγίσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της παρούσης πτυχιακής εργασίας και συμπεριλαμβάνουν την βιωματική προσέγγιση με έργα τέχνης του Χουάν Μιρό. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, καθώς και η συζήτηση που αποσκοπεί στην τεκμηριωμένη ανάλυσή τους.Nature is the source of inspiration and the field of research for all the aspects of human activities. The same occurs not only for Science but Art too. This mutual starting point defines the mutual elements that inhere to both of them, even if they seem so different. Because, when someone refers to Geometry and Art, especially in education, usually they don’t combine harmonically these two sectors, although the new Curricula are cross-curriculum. In this study we suppose that these two sectors are closely inherent and we try to find out the previous correlation. This dissertation is structured in two parts. The first part is mainly based on a literature search in an attempt to verify the view that Geometry and Art are two areas directly intertwined. A remarkable artistic movement, Surrealism, constitute a significant point in our study, referring also to one important representative, Joan Miró. The second part holds a degree of practical character. It moves solely within the elementary school in order to test the limits of the geometric thinking and aesthetic development of students, but also so to find ways to teach the geometric concepts in a more friendly character. Here there are the two cross-curricular approaches made in the context of this thesis and include experiential approach to art works of Joan Miró. Finally, there are presented the results of this research and discussion aimed to the documented analysis.en_US
dc.format.extent92 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠαιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΜαθηματικάen_US
dc.subjectΤέχνηen_US
dc.subjectΣουρρεαλισμόςen_US
dc.subjectΔημοτικό σχολείοen_US
dc.subjectΓεωμετρίαen_US
dc.subjectΓεωμετρικά σχήματαen_US
dc.subjectΜοντέρνα τέχνηen_US
dc.subjectΧουάν ή Ζουάν Μιρόen_US
dc.subjectΣυνύπαρξηen_US
dc.subjectΜαθητέςen_US
dc.subjectΔιαθεματικές προσεγγίσειςen_US
dc.subjectΚαλλιτεχνικά μαθήματαen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectSurrealismen_US
dc.subjectPrimary schoolen_US
dc.subjectGeometryen_US
dc.subjectFiguresen_US
dc.subjectModern arten_US
dc.subjectJoan Miroen_US
dc.subjectCoexistenceen_US
dc.subjectArtistic movementsen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectInterdisciplinary activitiesen_US
dc.titleΤέχνη και Μαθηματικά: διαθεματικές προσεγγίσεις μέσα από την ιστορία της Τέχνηςen_US
dc.title.alternativeArt and Mathematics: interdisciplinary activities through the history of Artsen_US
dc.typeΠτυχιακή διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record