dc.contributor.advisor | Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Σέμογλου Κλειώ | |
dc.contributor.author | Φραγκοπούλου, Χριστίνα | |
dc.contributor.other | Β΄ βαθμολογητής: Πνευματικός Δημήτρης | |
dc.date.accessioned | 2017-06-07T06:41:43Z | |
dc.date.available | 2017-06-07T06:41:43Z | |
dc.date.issued | 2017-05 | |
dc.identifier.other | 473 ΦΡΑ | |
dc.identifier.uri | http://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/587 | |
dc.description | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσεγγίσει το φαινόμενο των μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και τη δυνατότητα βελτίωσης της λεπτής κινητικότητας ενός μαθητή που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν μια σειρά από πιλοτικές παρεμβάσεις σε μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες που φοιτά στο 50ο δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης και παρακολουθεί την Γ΄ τάξη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Ο μαθητής από την Α΄ τάξη παρακολουθεί το τμήμα ένταξης του σχολείου του. Η συνολική διάρκεια των παρεμβάσεων ήταν δυο μήνες και ο χρόνος υλοποίησης τους έφτανε τα 35-40΄. Οι παρεμβάσεις στο σύνολο ήταν 12, το περιεχόμενο τους προερχόταν από το γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος της γλώσσας, ωστόσο ήταν φανερές και οι διαθεματικές αναφορές σε άλλα γνωστικά αντικείμενα (γεωμετρία, μουσική). Αξίζει να σημειωθεί πως οι παρεμβάσεις βασίστηκαν στις προϋπάρχουσες γνώσεις του μαθητή, και στα βιώματά του. Ο μαθητής φάνηκε να ανταποκρινόταν με επιτυχία στις δραστηριότητες που του υποβάλλονταν. Μετά την ολοκλήρωση των πρώτων παρεμβάσεων ο μαθητής φαινόταν πως ήταν πιο πρόθυμος και συνεργάσιμος. Η φύση και το περιεχόμενο των παρεμβάσεων συνέβαλαν στη βελτίωση της λεπτής κινητικότητας του μαθητή που αντιμετώπιζε μαθησιακές δυσκολίες, κυρίως με τη συμμετοχή σε δραστηριότητες σχετικές με την εξάσκηση των λεπτών κινητικών του δεξιοτήτων ή τον οπτικοκιναισθητικό συντονισμό. Ωστόσο μια παρέμβαση όπως η παρούσα που διήρκησε δυο μήνες δεν κατόρθωσε να εξαλείψει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο συγκεκριμένος μαθητής. The aim of this study was to address the phenomenon of learning difficulties as well as the possibility of improving the fine motor skills of a student, facing learning difficulties .To achieve this, a number of interventions was planned and implemented. The person for whom the intervention was planned was a pupil with learning disabilities attending the 50th Elementary School in Thessaloniki. He is also attending the third grade for the second consecutive year. The student from the 1st grade attends the school's integration section. These interventions lasted two months and the materialization time reached thirty- five to forty minutes. The interventions in the ensemble were 12, their content came from the language courses, but the cross-references to other subjects (geometry, music) were also evident. It is worth mentioned, that the interventions contents were based on the student's pre-existing knowledge and on his former experiences. The pupil seemed to be able to respond successfully to the activities that were being submitted to him. After completing the first interventions, the student seemed more willing and cooperative. The nature and the content of the interventions contributed to the improvement of the fine motor skills of the student, mainly by participating in activities related to the practice of his fine motor skills or the visual, motor and senses’ coordination. However, an intervention such as the one that lasted two months has not succeeded to eliminate the problems that the particular student faces. | en_US |
dc.language.iso | ελληνική | en_US |
dc.publisher | Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | en_US |
dc.subject | Λεπτή κινητικότητα | en_US |
dc.subject | Οπτικοκινητικός συντονισμός | en_US |
dc.subject | Learning disabilities | en_US |
dc.subject | Fine motor skills | en_US |
dc.subject | Visual motor coordination | en_US |
dc.title | Μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό σχολείο: μια πιλοτική παρέμβαση | en_US |
dc.title.alternative | Learning disabilities in the primary school: a pilot intervention | en_US |
dc.type | Πτυχιακή διπλωματική εργασία | en_US |