dc.description.abstract | Στο διδακτικό σενάριο που υλοποιήθηκε, κεντρικό θέμα αποτελούσε η έννοια του λόγου και της αναλογίας, κυρίως ποιες στρατηγικές αξιοποιούν οι μαθητές της Στ΄ πριν πραγματοποιηθεί η εισαγωγή στη νέα γνώση και ποιες είναι οι προϋπάρχουσες γνώσεις τους, τις οποίες αξιοποιούν για να επιλύσουν αναλογικές δραστηριότητες.
Οι στόχοι που επιδιώκεται να υλοποιηθούν κατά τη παρέμβαση είναι οι εξής:
• Οι μαθητές να είναι σε θέση να κατασκευάζουν την έννοια του λόγου με πολλαπλασιαστικές ενέργειες.
• Να μπορούν να πραγματοποιούν σμικρύνσεις σχημάτων, διατηρώντας τη φόρμα του σχήματος και αποφεύγοντας τις προσθετικές ενέργειες.
• Να κατανοούν την έννοια του λόγου ως σημαντική για μια οικογένεια ζευγών φυσικών αριθμών, που παράγονται μαζί.
Η μέθοδος που αξιοποιήθηκε για τη συλλογή δεδομένων είναι η «ελεύθερη», άτυπη ή «ανοικτή» μορφή Παρατήρησης Διδασκαλίας. Σε αυτή τη μορφή παρατήρησης, τα δεδομένα συλλέγονται κατά βούληση του παρατηρητή, χωρίς να υπάρχουν συγκεκριμένες κατευθύνσεις και εντολές (Παπαδοπούλου, 2015).
Τα συμπεράσματα, τα οποία προέκυψαν από τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, δίνουν πληροφορίες ,τόσο για τις στρατηγικές που οι μαθητές χρησιμοποίησαν, όσο και για την κατανόηση των εννοιών.
Οι στρατηγικές που αξιοποίησαν οι μαθητές στα προβλήματα αναλογίας δεν ήταν οι αναμενόμενες προσθετικές, αλλά αξιοποίησαν πολλαπλασιαστικές ενέργειες κυρίως τη μέθοδο των ισοδύναμων κλασμάτων. Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης κατανόησαν την έννοια του λόγου και της αναλογίας σχηματικά και μέσα από παραδείγματα. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης δεν μπορούν να γενικευτούν, διότι το δείγμα είναι ενδεικτικό και δεν είναι αντιπροσωπευτικό όλων των μαθητών που φοιτούν στη ΣΤ΄ τάξη.
The main subject of the teaching proposition was the meaning of ratio and analogy, mostly which strategies are used by the sixth grade students before they enter to the new knowledge and which is the knowledge acquired in the past, that they utilize in order to solve analogical problems.
These are the objects, which will be carried out in this implementation:
• The students will create the notion of ratio by using multiplicative actions.
• They will be able to materialize reduction of shapes, by keeping the form of the shape and avoiding the additive actions.
• They will consider the concept of ratio to be important for a group of couples of nature numbers, which produced together.
The method which has been used in order to collect elements is “free”, no typical or “open” type of teaching observation. In this type of observation , the elements are collected in accordance with the observer, without specific guidelines and orders (Papadopoulou, 2015) .
The results emerged by the collected elements, give us information about the strategies having been used by the students and the comprehension of the concepts.
The strategies having been utilized by the students in proportional problems were not the expected additive actions, but they have used multiplicative actions, particularly the method of equivalent fractions. The students of sixth grade understood the concept of ratio and analogy schematically by using examples. The results of the present study cannot be generalized, as the indicative number of students which was the sample and is not representative of the total number of students who study at the sixth grade. | en_US |