Γραφή-ανάγνωση και φιλαναγνωσία στο σχολείο
Abstract
Η Λογοτεχνία ως ξεχωριστό γνωστικό πεδίο, όπως καταχωρίζεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ), με τις διάφορες μορφές έργων που την συναπαρτίζουν είναι δυνατόν να βοηθήσει τον μαθητή και να τον καταστήσει καλό αναγνώστη, προσφέροντάς του γλωσσική και αισθητική καλλιέργεια και όταν, όπως προβλέπεται, γίνεται η σύνδεσή της με το παιχνίδι, προσφέρει ψυχαγωγία, καλλιέργεια του συναισθήματος, καθώς και προβληματισμό και κριτική σκέψη πάνω σε διάφορα θέματα με τον δικό της ξεχωριστό, δημιουργικό και ανοιχτό στη φαντασία τρόπο. Η παρούσα εργασία μελετάει την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων και τη δημιουργική γραφή στα πλαίσια της διδακτικής της Λογοτεχνίας η οποία στοχεύει στην καλλιέργεια της Φιλαναγνωσίας. Η περίπτωση μιας διδακτικής παρέμβασης στοχεύει στην πρακτική εφαρμογή της μελέτης αυτής. Literature, being a unique field of knowledge recorded in the analytical curriculum of mandatory education and combined with the various forms of projects by which is constituted, is able to help the students by turning them into experienced readers and providing linguistic and aesthetic cultivation. When used in combination with games, literature can offer entertainment, cultivation of emotions and critical thinking on various issues in its own special, creative and open to the imagination way. This thesis analyzes the study of literary books and the creative writing in the context of teaching literature, which aims in fostering the love for literature reading. The intervention of literature in the teaching procedure aims to the practice of this study.