Η επίδραση της ηλικίας και του φύλου στην ανάπτυξη γραφοκινητικών δεξιοτήτων παιδιών του δημοτικού
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των γραφοκινητικών δεξιοτήτων σε παιδιά του δημοτικού, η επίδραση της ηλικίας και του φύλου. Στην εργασία συμμετείχαν αγόρια και κορίτσια της Β’ και της Ε’ τάξης του δημοτικού (Ν=67, κορίτσια=31 αγόρια=36), από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας και από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ψυχικού. Για το σκοπό της εργασίας ζητήθηκε από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο σε ένα φύλλο εργασίας, αφού πρώτα παρουσιαστεί ένα οπτικο-ακουστικό υλικό (βίντεο) με θέμα τη φιλία. Τα φύλλα εργασίας στη συνέχεια, αξιολογήθηκαν ως προς το περιεχόμενο, το σύνολο των γραμμάτων που χρησιμοποίησαν, καθώς και τα ορθογραφικά λάθη που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της γραπτής παραγωγής λόγου τους. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, διαπιστώθηκε ότι τα κορίτσια ως προς το περιεχόμενο, το σύνολο των γραμμάτων και τα λάθη και συγκεκριμένα τα κορίτσια της Ε’ τάξης έγραφαν πολύ περισσότερο από τα κορίτσια της Β’ τάξης, τα αγόρια της Β΄ τάξης και τα αγόρια της Ε΄τάξης, καθώς επίσης πραγματοποιούσαν λιγότερα λάθη σε σχέση με τους υπολοίπους. Όσον αφορά όμως το περιεχόμενο του κειμένου, τα κορίτσια της Β΄τάξης ήταν πιο σχετικά με το θέμα του βίντεο, σε σχέση με τα αγόρια της Β’ και Ε’ τάξης και τα κορίτσια της Ε΄ τάξης αντίστοιχα. Έτσι, διαπιστώθηκε ότι τα κορίτσια είναι καλύτερα σε σχέση με τα αγόρια στο θέμα της γραφής κάτι που επιβεβαιώθηκε από τα αποτελέσματα της εργασίας.The purpose of this project was to investigate the graphomotor skills of Primary School children, with the influence of age and gender. The participants of the project were boys and girls (N = 67, girls = 31 boys = 36), from the 2nd and 5th grade of the 5th Primary School of Florina and the 3rd Primary School of Neo Psychiko. For the purpose of the project, the students were asked to write a text on a worksheet after an audio-visual material (video) about friendship was presented. The worksheets were then evaluated on the content, the number of letters used, and the spelling mistakes that were made during their writing production. From the analysis of the results, it was found that girls, in terms of content, number of letters used and spelling mistakes, and in particular girls of the 5th grade, wrote much more and also made fewer spelling mistakes, than girls and boys of the 2nd grade and boys of the 5th grade. Concerning the content of the text, girls of the 2nd grade were more relevant to the subject of the video , compared to the boys of the 2nd and 5th grade and the girls of the 5th grade respectively. Thus, it was found that girls are better than boys in terms of handwriting, something that was confirmed by the results of the project.