dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη αφορά την καταγραφή, την έρευνα και τη συμβολή των παιδικών βιβλίων με ιστορικό περιεχόμενο στην ιστορική κατανόηση. Αφόρμηση για την επιλογή του συγκεκριμένου τίτλου ήταν το μεγάλο ενδιαφέρον που παρατηρείται τον τελευταίο καιρό για τη δημόσια ιστορία. Αρχικά, έγινε καταγραφή του πλήθους των βιβλίων που υπάρχουν στην ελληνική αγορά, τα οποία ταξινομήθηκαν σε πίνακες ανάλογα με τις εποχές και τις θεματικές τους ενότητες. Στη συνέχεια μελετήθηκαν δειγματοληπτικά ορισμένα βιβλία. Για την μελέτη των βιβλίων ακολουθήθηκε η ερμηνευτική μέθοδος. Στόχος της μελέτης ήταν να αναδειχθούν οι τρόποι με τους οποίους η λογοτεχνία προσεγγίζει την ιστορία. Μέσα από την καταγραφή των ποσοτικών χαρακτηριστικών των βιβλίων εξάγονται συμπεράσματα που αφορούν την πορεία της εκδοτικής παραγωγής, τον χρόνο και τις εποχές που κυριαρχούν καθώς και τα επικρατέστερα θέματα των συγκεκριμένων βιβλίων. Επιπλέον, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των βιβλίων παρέχουν πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο η ιστορία εντυπώνεται στα λογοτεχνικά κείμενα. Από την έρευνα που έγινε, κατέστη φανερό πως οι αφηγήσεις των λογοτεχνικών κειμένων αναπαράγουν σε μεγάλο βαθμό τις προσεγγίσεις της επίσημης ιστορικής εκπαίδευσης. Έτσι, οι όψεις του παρελθόντος στα παιδικά βιβλία ιστορίας αποτυπώνουν αντιλήψεις που σχετίζονται με τον εθνοκεντρισμό και τον ιστορικισμό. This study concerns the recording, research and contribution of children’s books with historical content to historical understanding. Abortion for the selection of this tittle was the great interest seen lately in public history. Initially, the number of books in Greek market was recorded and afterwards, they were classified into tablets, according to their times and thematic units. Then, some books were studied. For the study of the books it was followed the interpretative method. The aim of this study was to highlight the ways in which literature approaches history. Through the recording of the quantitative characteristics of the books, conclusions regarding the course of publishing production, the time and the times that prevail, as well as the main topic of these books, can be drawn. In addition, the quality features of the books provide information on how history is imprinted in literary texts. From the research that was made, it became clear that the narrations of the literary texts reproduce in a great way the approaches of formal historical education. Thus, the views of the past in children’s history books depict perceptions related to ethnocentrism and historicism. | en_US |