Show simple item record

dc.contributor.advisorΒασιλική Παπαδοπούλου
dc.contributor.authorΠαυλίδου, Όλγα
dc.date.accessioned2017-07-17T08:28:45Z
dc.date.available2017-07-17T08:28:45Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/656
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των υποψήφιων δασκάλων (φοιτητών/τριών) για τα Προγράμματα Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται οι απόψεις 160 τεταρτοετών φοιτητών/τριών των Π.Τ.Δ.Ε. Θεσσαλονίκης και Φλώρινας. Ως εργαλείο για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα δομημένο γραπτό ερωτηματολόγιο, με 23 ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου, κοινό για τους φοιτητές/τριες και των δύο Τμημάτων, που κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι φοιτητές/τριες της Φλώρινας νιώθουν περισσότερο ικανοποιημένοι/ες και προετοιμασμένοι/ες επαγγελματικά από το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματός τους, σε σύγκριση με τους φοιτητές/τριες της Θεσσαλονίκης, που πιστεύουν ότι βοηθήθηκαν πολύ από τις σπουδές τους κυρίως στο κομμάτι της παιδαγωγικής και διδακτικής τους κατάρτισης και όχι τόσο στην κατάρτισή τους στα γνωστικά αντικείμενα. Οι φοιτητές/τριες και των δύο Τμημάτων θεωρούν ότι κάποια μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών τους βοήθησαν πάρα πολύ, ενώ κάποια άλλα είναι περιττά για έναν εκπαιδευτικό. Όλοι/ες συμφωνούν στο ότι η Πρακτική Άσκηση είναι απαραίτητη για την επαγγελματική κατάρτιση και τη διαμόρφωση της επαγγελματικής τους ταυτότητας και εμφανίζονται ικανοποιημένοι/ες από την διάρκεια της. Οι φοιτητές/τριες της Φλώρινας ωστόσο, δηλώνουν λιγότερο ικανοποιημένοι/ες από τον τρόπο διεξαγωγής της. Οι φοιτητές/τριες της Φλώρινας νιώθουν περισσότερο έτοιμοι/ες να διδάξουν στην τάξη σε σχέση με τους φοιτητές/τριες της Θεσσαλονίκης, ενώ οι περισσότεροι/ες φοιτητές/τριες και από τα δύο Τμήματα πιστεύουν ότι θα δυσκολευτούν κυρίως στη διδασκαλία των Μαθηματικών και της Μουσικής στις τρεις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Τέλος, οι περισσότεροι/ες φοιτητές/τριες και από τα δύο Τμήματα, δεν νιώθουν αρκετά έτοιμοι/ες να διαχειριστούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ για τη βελτίωση του Προγράμματος Σπουδών, προτείνουν αλλαγές που αφορούν κυρίως τη διάρκεια και την οργάνωση της Πρακτικής Άσκησης και τη μεγαλύτερη έμφαση στις διδακτικές των μαθημάτων. The aim of the present study is the investigation of the views of prospective teachers (students) on the Courses of the Departments of Primary Education. More specifically, the research examines the views of 160 upper-class students of the Departments of Primary Education of Thessaloniki and Florina. The survey’s data was collected through a structured written questionnaire, with 23 open-ended and closed-ended questions, common for the students of both Departments, which was designed for the purposes of the study. According to the results of the research, the students of Florina feel that they are more satisfied and better prepared for their future profession as teachers from the Courses of their Department, in comparison to the students of Thessaloniki, who think that their studies helped them mainly in pedagogical and didactic terms and not so much in cognitive terms. The students of both Departments think that some lessons of the Courses helped them a lot, while some other lessons are not necessary for a teacher. All students agree that the Teaching Practice is essential for their professional education and their professional identity and they are satisfied from its duration. Nevertheless, the students of Florina, state less satisfied from the way the Teaching Practice was conducted. The students of Florina feel more ready to teach in the classroom than the students of Thessaloniki, while the most students of both Departments think that they will have difficulty in the teaching of Mathematics and Music at the last three classes of Primary School. Finally, most of the students of both Departments do not feel ready to handle students with special needs. Also, they make proposals for the improvement of the Courses of the Departments, mainly regarding the duration and the organization of the Teaching Practice and the greater emphasis that must be given on the didactics of the lessonsen_US
dc.format.extent158 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΕκπαίδευση εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectΠρογράμματα σπουδώνen_US
dc.subjectΠαιδαγωγικό τμήμα δημοτικήςen_US
dc.subjectΑπόψεις φοιτητώνen_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectCoursesen_US
dc.subjectDepartment of Primary Educationen_US
dc.subjectStudents' viewsen_US
dc.titleΟι απόψεις των υποψηφίων δασκάλων (φοιτητών-τριών) για τα προγράμματα σπουδών των ΠΤΔΕ: μια απόπειρα χαρτογράφησης και συγκριτικής αποτίμησηςen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record