Show simple item record

dc.contributor.advisorΙωάννης Μπέτσας
dc.contributor.advisor119 σ.
dc.contributor.authorΦάλκα, Δήμητρα
dc.date.accessioned2017-07-17T08:41:15Z
dc.date.available2017-07-17T08:41:15Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/657
dc.description.abstractΗ αποκέντρωση αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά φαινόμενα που έχουν επηρεάσει τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τα τελευταία χρόνια. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ακολουθώντας τα κελεύσματα διεθνών οργανισμών καλείται να ανταποκριθεί σε διαδικασίες αποκέντρωσης. Στόχος της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των βημάτων αποκέντρωσης που έχουν συμβεί ή προτείνονται από τους ειδικούς του ΟΟΣΑ μέσα από τη μελέτη τριών διαδοχικών κριτικών επισκοπήσεων του εν λόγω οργανισμού για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ως μεθοδολογικό εργαλείο επιλέχθηκε η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Τα ευρήματα δείχνουν ότι η αποκέντρωση στην Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ της αποσυγκέντρωσης και της εξουσιοδότησης, συγκλίνοντας με δεδομένα άλλων ερευνών, ενώ η μεταβίβαση είναι η μορφή της αποκέντρωσης που προτείνεται να ακολουθήσει η χώρα σύμφωνα με τους ειδικούς του ΟΟΣΑ. Τα επιτεύγματα στην πορεία της αποκέντρωσης από ελληνικής πλευράς είναι μικρά προς το παρόν, αλλά τα προσδοκώμενα αποτελέσματα από την εφαρμογή της παρουσιάζονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Το πέρασμα στην αποκέντρωση είναι αναπόφευκτο, γι’ αυτό υπό την τήρηση ορισμένων προϋποθέσεων για την επιτυχία της διαδικασίας της αποκέντρωσης πρέπει να επιταχυνθεί η όλη διαδικασία. Decentralization is one of the most important phenomena that has influenced recently the educational planning. The Greek educational system, following the calls of international organizations, is required to respond to decentralization processes. The aim of this research is to investigate the decentralization steps that have already been implemented or are being proposed by the OECD experts, through the study of three successive critical reviews of this specified organization for the Greek educational system. As a methodological tool, qualitative content analysis was chosen. Results show that decentralization in Greece is between “deconcentration” and “delegation”, converging with other surveys, while “devolution” is the form of decentralization that is being proposed for Greece to follow, according to the OECD experts. The achievements in the process of decentralization undertaken by the Greek authorities are small at present, but the expected results from the implementation of decentralization are particularly encouraging. The move towards decentralization is inevitable, so the process must be accelerated, subject to certain conditions for the success of the overall decentralization process.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΕκπαιδευτική αποκέντρωσηen_US
dc.subjectΟΟΣΑen_US
dc.subjectΑποσυγκέντρωσηen_US
dc.subjectΕξουσιοδότησηen_US
dc.subjectEducation decentralizationen_US
dc.subjectOECDen_US
dc.subjectDeconcentrationen_US
dc.subjectDelegationen_US
dc.titleΗ εκπαιδευτική αποκέντρωση στον λόγο διεθνών οργανισμών και εκπονητών πολιτικής: η περίπτωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματοςen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record