Η συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης των σχολικών ηγετών στη διαδικασία της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. Απόψεις εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης νομού Κιλκίς
Abstract
Η παρούσα εργασία, έχει ως στόχο, να μελετήσει πόσο σημαντικά συμβάλλει η συναισθηματική νοημοσύνη των σχολικών ηγετών στην επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Γίνεται αντιληπτό πως αυτό το θέμα, εγείρει ερωτήματα μέσα από τα οποία θα είναι εφικτό να απαντηθούν μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, καθώς και μέσω μελετών που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Για την υλοποίηση του συγκεκριμένου στόχου τίθενται για ανάλυση κάποια ερευνητικά ερωτήματα. Αρχικά, θα αναλυθεί η συναισθηματική νοημοσύνη και η επαγγελματική ενδυνάμωση. Η αναφορά αυτή εμπερικλείει μέσα, την προσέγγιση στις έννοιες συναισθηματική νοημοσύνη, ευφυΐα, καθώς και δεξιότητες της συναισθηματικής νοημοσύνης. Στη συνέχεια, θα γίνει αναφορά στην έννοια της εκπαιδευτικής ηγεσίας και στις δεξιότητες που οφείλει να έχει ένας ηγέτης. Στο τρίτο μέρος της εργασίας επιχειρείται η σύνδεση της σημασίας της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή με την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανάλυση, θα εξεταστεί σε ποιο βαθμό και με ποιο τρόπο, τελικά, η συναισθηματική νοημοσύνη μιας ηγετικής μορφής στο χώρο του σχολείου μπορεί να επηρεάσει την επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.The present paper aims to study how important the school leaders' emotional intelligence contributes to the process of school empowerment of teachers. It is understood that this issue raises questions through which it will be possible to respond through the bibliographic review, as well as through studies carried out in recent years. In order to achieve this goal, some research questions are asked for analysis. Initially, emotional intelligence and professional empowerment will be analyzed. This reference includes the approach to the concepts of intelligence, emotional intelligence, and emotional intelligence skills. Then there will be a reference to the concept of educational leadership and the skills that a leader ought to have. In the third part of the work there is an attempt to link the importance of the manager's emotional intelligence to the empowerment of teachers. Finally, is it argued that the emotional intelligence of a leader in school can affect the empowerment of teachers; whether these two parts are connected and how they are presented through the bibliographic analysis is the main reflection of the relevant research.