Show simple item record

dc.contributor.advisorΧαράλαμπος Λεμονίδης
dc.contributor.authorΓκιλίνα, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2017-07-25T13:12:31Z
dc.date.available2017-07-25T13:12:31Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/752
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διαπιστωθεί αν τα υλικά και μέσα, και πιο συγκεκριμένα ένα μαθηματικό παιχνίδι όπως είναι ο πύργος του Ανόι, έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν και να βελτιώσουν τη μαθηματική εκπαίδευση στους μαθητές του Δημοτικού. Για τον σκοπό αυτό οργανώθηκε και εφαρμόστηκε μια έρευνα σε 20 μαθητές των δυο τελευταίων τάξεων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στους μαθητές αυτούς ζητήθηκε να λύσουν το παιχνίδι με το πρόβλημα του Ανόι μετακινώντας από έναν μέχρι και τέσσερις δίσκους. Η παρέμβαση με το παιχνίδι έγινε ξεχωριστά σε κάθε μαθητή, με σκοπό να καταγραφούν οι ατομικές αντιδράσεις των μαθητών και να διαπιστωθεί αν έχουν τη δυνατότητα να αντιληφθούν το μαθηματικό τύπο που συνδέεται με το παιχνίδι. Οι κινήσεις, ο χρόνος, οι στρατηγικές και οι απόψεις των μαθητών καταγράφτηκαν σε δυο φύλλα αξιολόγησης, όπου το ένα συμπληρώθηκε από τους ίδιους τους μαθητές και το άλλο από την επιβλέπουσα φοιτήτρια. Τα αποτελέσματα αυτής της παρέμβασης προβάλουν το ενδιαφέρον των μαθητών για τα παιχνίδια που συμβάλλουν στη μάθηση. Ένα μεγάλο ποσοστό του δείγματος αντιμετώπισε το παιχνίδι με μεγάλη επιτυχία, αφού μπόρεσαν αρκετοί από αυτούς να μετακινήσουν σωστά τους δίσκους. Ωστόσο κανένας από τους μαθητές δεν μπόρεσε να αντιληφθεί το μαθηματικό τύπο που συνδέει τις κινήσεις και τον αριθμό των δίσκων. Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα από τη σύγκριση μεταξύ των μαθητών της Ε’ και της Στ’ Δημοτικού και διαπιστώνεται αν η διαφορά ηλικίας τους επηρεάζει την απόδοσή τους σε ένα μαθηματικό παιχνίδι, όπως αυτό, έχοντας και οι δυο ηλικιακές ομάδες τις ίδιες προϋποθέσεις που αφορούν το παιχνίδι. The purpose of this paper is to be ascertain if an extra reference, as for example a mathematic game, as the tower of Hanoi, can reinforce and improve the students’ education of primary school. For this purpose was organized and applied an intervention for 20 students in fifth and sixth grade of a primary school. The students asked to solve the game and moved one to four discs. The intervention carried out separately in each student, the purpose of that was to recorded the students’ reaction and their ability to solve this game and recognize the mathematical connection between the number of the discs and the number of the movement.In this research noticed also students’ movements, time of movements, their tactics and aspects about this game in two teaching assessment tests, which the first was completed by the students and the second by the researcher. The results of this research appear the students’ interest for the games that contribute in the learning. A part of the sample solved the game successfully, after the rightly movements of the discs. However no one of the students couldn’t see through the mathematical connection between the number of discs and the movements. Finally are presented the conclusion from the comparison between the students of fifth and sixth grade of primary school and if the different ages have different influences at the attribution in a mathematical game like this,with the same conditions which refer to this game.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπύργος του Ανόιen_US
dc.subjectκονστρουκτιβισμόςen_US
dc.subjectμαθηματική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectμαθηματικά παιχνίδιαen_US
dc.subjecttower of Hanoien_US
dc.subjectconstructivismen_US
dc.subjectmathematiccal educationen_US
dc.subjectmathematical gamesen_US
dc.titleHands – on Ιστορία των Μαθηματικών: Το πρόβλημα του Ανόιen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record