dc.description.abstract | Στη παρούσα εργασία περιγράφεται η πιλοτική εφαρμογή μίας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) με κύριο στόχο την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοτεχνολογίας – Νανοεπιστήμης (Ν-ΕΤ) σε μαθητές Νηπιαγωγείου. Η ΔΜΑ σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από μία εκπαιδευτικό Προσχολικής Αγωγής σε εννέα μαθητές Νηπιαγωγείου της Φλώρινας. Βασικό χαρακτηριστικό της ΔΜΑ είναι η πλαισίωση του φαινομένου του λωτού σε ένα παραμύθι με τίτλο «Όταν η Χιονάτη επιστρέφει στο νανόκοσμο», το οποίο έγραψε η ίδια η εκπαιδευτικός. Στην αρχή τεκμηριώνεται η εκπαιδευτική αξία της Ν-ΕΤ και συζητώνται ζητήματα διδασκαλίας και μάθησης του σύγχρονου αυτού περιεχομένου σε τέσσερις άξονες: βιωματική μάθηση, αφήγηση ιστορίας, δραματοποίηση – παιχνίδι ρολων, εκπαιδευτικό υλικό. Αντικείμενο μελέτης της εργασίας αυτής αποτελεί η συμβολή της συγκεκριμένης ΔΜΑ στην ανάπτυξη νανογραμματισμού των μαθητών. Για το σκοπό αυτό ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν συνεντεύξεις και ιχνογραφήματα των μαθητών. Μετά από ανάλυση, προέκυψε ότι μετά την παρέμβαση, η πλειοψηφία των μαθητών του Νηπιαγωγείου χρησιμοποιούν όρους του περιεχομένου της Ν-ΕΤ, όπως Ηλεκτρονικό Μικροσκόπιο, Ιός, Νανόκοσμος. Επιπλέον, οι μαθητές ζωγραφίζουν νανοπροεξοχές ώστε να περιγράψουν το φαινόμενο του λωτού.In the present study, we describe a pilot implementation of a Teaching Learning Sequence (TLS), aming to the introduction of the Nanoscience – Nanotechnology (NST) content to Kindergarten students. The TLS was designed and implemented by a Kindergarten Teacher to nine student in the area of Florina. The main feature of the particular TLS was the contextualization of the nano phenomenon lotus effect into a narrative entitled “When the Snowwhite returns to the nanoworld”, that was written by the teacher herself. In the beginning we justify the inclusion of NST in compulsory education, and we discuss teaching and learning issues in four directions: learning by experience, storytelling, the use of educational material as well as dramatization and role play. In this study we focus on what the contribution of the TLS in the development of the students’ nanoliteracy. In order to achieve this purpose, interviews and students drawings were collected and analyzed thoroughly. It was found that after the implementation, the majority of students were able to use NST related terms, such as Electron Microscope, Virus, Nanoworld, etc. In addition, from the drawings, we ascertained that students became able to depict the nanobumps, in order to describe the lotus effect. | en_US |