dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αναδεικνύει και περιγράφει τις ιδέες των μαθητών σχετικά με το
φαινόμενο της σαύρας γκέκο, που έχει την ικανότητα να περπατάει σε οποιαδήποτε
επιφάνεια αψηφώντας τη βαρύτητα. Συγκεκριμένα το φαινόμενο αυτό συσχετίζεται με ένα
από τους πιο σύγχρονους κλάδους των επιστημονικών πεδίων. Ο κλάδος αυτός είναι
γνωστός ως Νανοτεχνολογία/Νανοεπιστήμη, καθώς επικεντρωνόμαστε στη νανοδομή που
υπάρχει στο πέλμα της σαύρας. Η νανοδομή προσφέρει, στη σαύρα, την ιδιότητα να
σκαρφαλώνει σε κάθετες επιφάνειες αψηφώντας τη βαρύτητα. Αρχικά παρουσιάζονται τα
βασικά σημεία της Νανοεπιστήμης και της Νανοτεχνολογίας (Ν-ΕΤ) και έπειτα γίνεται λόγος
για την αναγκαιότητα της ένταξης της Ν-ΕΤ στην υποχρεωτική εκπαίδευση καθώς και
αναφορές στις διάφορες ιδέες των μαθητών για την NE-Τ και για την σαύρα Gecko. Στη
συνέχεια, αναδεικνύουμε τα πλαίσια της διαδικασίας στα οποία κινήθηκε η έρευνα καθώς
και τη μεθοδολογία που ακολουθήσαμε. Επιπροσθέτως, παρουσιάζουμε και περιγράφουμε τις ιδέες 104ων μαθητών της ευρύτερης περιοχής της Φλώρινας για το πού νομίζουν ότι
οφείλεται αυτή η ιδιαίτερη ικανότητα της σαύρας Gecko. Στο σημείο αυτό, καταγράφουμε
τα αποτελέσματα της έρευνας τα οποία αναδεικνύουν τις επικρατέστερες ιδέες των
μαθητών, δηλαδή ότι η σαύρα Gecko έχει νύχια ή βεντούζες προκειμένου να αναρριχάται
στις κάθετες επιφάνειες. Τέλος αναφέρονται κάποιες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. This study points out and describes students’ ideas about the Gecko effect, according to
which the gecko lizard has the ability to walk in each surface defying the gravity. This
phenomenon is correlated to one of the most modern areas in scientific fields as we focus
on nanostructure which exists on the lizard’s foot. This area is known as Nanotechnology or
Nanoscience. Nanostructures enable lizard to climb across surfaces defying the gravity. In
the theoretical part we present the main points of Nanoscience and Nanotechnology and
then we stress the necessity of the Nanoscience’s and Nanotechnology’s incorporation in
the compulsory education. In addition, we present students’ ideas not only about
Nanoscience and Nanotechnology but also about lizard Gecko effect. As far as the particular
research, we point out procedure’s context and the methodology we followed. We present
and describe the ideas of 104 primary students, of the broader area of Florina, concerning
the gecko effect about where this special ability of lizard Gecko is down to. Findings indicate
that primary students hold two dominant ideas about the ability of the gecko lizard to walk
upside down to every surface: clutches and suckers. In the end, we evaluate our results as
we focus as while as we suggest issues for further research. | en_US |