dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία κύριος στόχος είναι η διεύρυνση και η ανάπτυξη των μαθηματικών ικανοτήτων τριών μαθητών με σύνδρομο down μέσα από διαδραστικά βίντεο. Στην αρχή, γίνεται μια βιβλιογραφική αναφορά στην χρωμοσωμική ανωμαλία ,που εν ολίγοις νοείται το σύνδρομο down, στα χαρακτηριστικά των ατόμων με αυτή την αναπτυξιακή διαταραχή, στις ακαδημαϊκές τους δυνατότητες, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθώς και την ενίσχυση των μαθηματικών τους δεξιοτήτων μέσω της τεχνολογίας. Στην συνέχεια σχολιάζονται διεξοδικά οι παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν για την επίτευξη των στόχων. Υλοποιήθηκαν κάποιες συναντήσεις για την διάγνωση των μαθηματικών ικανοτήτων των μαθητών όπως και για την έκβαση των αποτελεσμάτων, σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν παρεμβάσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Κιλκίς. Για τον σκοπό αυτής της έρευνας κατασκευάστηκαν αλληλεπιδραστικά βίντεο για να καλύψουν τις ιδιαιτερότητες των μαθητών και μέσα από αυτά να προκύψει μάθηση. Έπειτα από κάθε συνάντηση έγινε η τήρηση ημερολογίου με παρατηρήσεις για την διεξαγωγή της παρέμβασης, την συμπεριφορά και την ενασχόληση των συμμετεχόντων. Για την διεξαγωγή συμπερασμάτων κρίθηκαν απαραίτητα η ανάλυση των ημερολογίων και τα διαγνωστικά και τελικά τεστ. Η σημασία των παρεμβάσεων έγινε αντιληπτή από τις ενέργειες των μαθητών. Τα αλληλεπιδραστικά βίντεο κρίθηκαν αποτελεσματικά, καθώς οι μαθητές σημείωσαν πρόοδο στο προ μαθηματικό στάδιο. In the present work, the main goal is to expand and develop the mathematical skills of three students with Down syndrome through interactive videos. In the beginning, a bibliographic reference is made to the chromosomal abnormality, which in short refers to Down's syndrome, to the characteristics of people with this developmental disorder, to their academic abilities, the difficulties they face, and the enhancement of their mathematical skills through technology. Subsequently, the interventions carried out to achieve the objectives are commented. Some meetings were conducted to diagnose pupils' mathematical abilities as well as the outcome of the results, interventions tailored to their needs were designed and implemented. The survey was conducted at the Special Primary School of Kilkis. For the purpose of this research, interactive videos were created to meet pupils' specificities and to create learning. After each meeting, a calendar was kept with comments on the conduct of the intervention, the behavior and the engagement of the participants. In conclusion, it was necessary to analyze the calendars and the diagnostic and final tests. The significance of the interventions was perceived by the pupils' actions. Interactive videos were considered effective as pupils made progress in the pro mathematical stage. | en_US |