dc.contributor.advisor | Άννα Σπύρτου | |
dc.contributor.author | Δαγρέ, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2017-07-25T14:12:37Z | |
dc.date.available | 2017-07-25T14:12:37Z | |
dc.date.issued | 2017-06 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/764 | |
dc.description.abstract | Τα μοντέλα θεωρούνται σημαντικά εργαλεία για την κατανόηση του περιεχομένου της Νανοεπιστήμης – Νανοτεχνολογίας (Ν-ΕΤ). Στην εργασία αυτή περιγράφουμε μια καινοτομική Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ), η οποία σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από μια εκπαιδευτικό σε είκοσι μαθητές Ε’ τάξης Δημοτικού Σχολείου. Εξετάζουμε τις ιδέες των μαθητών πριν και μετά την εφαρμογή της ΔΜΑ σχετικά με τη φύση και το ρόλο των μοντέλων. Χρησιμοποιήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου ώστε να αναδειχθούν οι ιδέες και γνώσεις των μαθητών σχετικά με την επιστημολογική γνώση για τα μοντέλα. Τα ευρήματα δείχνουν ότι βελτιώθηκε η κατανόηση των μαθητών για την αναπαραστατική φύση των μοντέλων σε φαινόμενα, έννοιες και ιδιότητες της Ν-ΕΤ. Ενώ φαίνεται, ότι οι μαθητές δυσκολεύτηκαν να αναγνωρίσουν την αξία της πολλαπλότητας των μοντέλων για το ίδιο φαινόμενο.
Models are considered important tools for understanding the Νanoscience– Νanotechnology content. In this paper, we describe an innovative Teaching Learning Sequence which was designed and implemented by a teacher to twenty 5th grade students in a primary school. We seek to study the development of students’ ideas concerning the nature and the role of models after the implementation of TLS. We used written questionnaire with open–ended questions to emerge the students’ ideas about model’s epistemological knowledge. The results revealed that students improved their ideas about the nature of models in representing phenomena, concepts and properties in nanoscale. However, they found difficulties to recognize the value of models multiplicity for representing the same phenomenon. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | νανοεπιστήμη - νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) | en_US |
dc.subject | μοντέλα | en_US |
dc.subject | μαθητές δημοτικού | en_US |
dc.subject | nanoscience-nanotechnology (N-ST) | en_US |
dc.subject | models | en_US |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.title | Η φύση και ο ρόλος των μοντέλων: Εξέλιξη των ιδεών των μαθητών Δημοτικού Σχολείου στο περιεχόμενο της Νανοεπιστήμης - Νανοτεχνολογίας | en_US |
dc.type | thesis | en_US |