dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» εκπονήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Σκοπός, όμως, της εργασίας δεν είναι να διερευνηθούν μόνο αυτές οι αντιλήψεις, αλλά και ο βαθμός επίδρασης της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση των αντιλήψεών τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 198 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διαφόρων περιοχών της Ελλάδας, οι οποίοι απάντησαν την κλίμακα «Αντιλήψεις για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και την υποκλίμακα «Αντιληπτή αυτοαποτελεσματικότητα». Σε ένα γενικότερο πλαίσιο οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν θετικές αντιλήψεις σχετικά με τη συμπεριληπτική τακτική και θετικές στάσεις όσον αφορά την αυτοαποτελεσματικότητα. Τα αποτελέσματα γενικά συσχετίζονται με τη σύγχρονη βιβλιογραφία και δεν λείπουν οι προτάσεις για προγράμματα επιπλέον επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε, κυρίως οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί να αναπτύξουν θετικότερες στάσεις απέναντι στη συμπερίληψη. This diploma thesis titled “Exploring the views of primary school teachers on the inclusion of students with special educational needs” was elaborated in the Department of Primary Education of the University of Western Macedonia. However, the aim of the thesis is not only to explore these perceptions but also the degree of impact of teachers' self-efficacy on the formation of their perceptions. The survey involved 198 primary school teachers from various regions of Greece, who responded to the scale “Attitudes Toward Inclusive Education Scale” and the sub-scale “Perceived Self-Efficiency”. In a more general context, teachers have shown positive attitudes about the inclusive tactics and positive attitudes about self-efficacy. The results are generally correlated with modern bibliography and there are no missing proposals for additional teacher education programs, so that, in particular, future teachers develop more positive attitudes toward inclusion. | en_US |