Διδασκαλία νέας ελληνικής σε αραβόφωνα παιδιά προσφύγων
Abstract
Το προσφυγικό ζήτημα είναι ένα από τα μείζονα θέματα που απασχολούν την κοινωνία μας σήμερα. Η χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, έχει δεχτεί τα τελευταία χρόνια ένα μεγάλο μέρος των προσφύγων. Κάποιοι από αυτούς θα επιλέξουν να μείνουν μόνιμα στην Ελλάδα, ενώ ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό θα προτιμήσει τις χώρες της Ευρώπης. Το προσφυγικό ζήτημα δεν είναι απλό θέμα, καθώς χρειάζονται Δομές Φιλοξενίας για όλους αυτούς τους ανθρώπους που έφυγαν από τη χώρα τους για να σωθούν από τον πόλεμο. Επομένως, χρειάζεται ιδιαίτερη κρατική μέριμνα για τη φροντίδα και τη φιλοξενία τους. Ένα μεγάλο ποσοστό προσφύγων έρχονται στη χώρα μας για να ζητήσουν άσυλο για το λόγο ότι κινδυνεύει η ζωή η δική τους ή/και της οικογένειάς τους στην πατρίδα τους. Ένα γεγονός ιδιαίτερης σημασίας είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός των προσφύγων είναι παιδιά. Κάποια από αυτά ταξιδεύουν ασυνόδευτα και φτάνουν στη χώρα μας μόνα τους. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων κυρίως από τις αραβόφωνες χώρες είναι ένα ζήτημα σχετικά καινούριο για τη χώρα μας και αρκετά περίπλοκο, καθώς τα παιδιά αυτά προέρχονται από διαφορετικές χώρες, κυρίως από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και τη Συρία. Η εκπαίδευσή τους ξεκινά αρχικά από τις δομές φιλοξενίας όπου παίρνουν μαθήματα γλώσσας σε αρχικό στάδιο και αργότερα φοιτούν στα διαπολιτισμικά σχολεία που υπάρχουν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Όταν μάθουν τη γλώσσα σε ικανοποιητικό βαθμό, μπορούν, αν θέλουν, να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα κοινά σχολεία της Γενικής Εκπαίδευσης. Διάφορες εθελοντικές οργανώσεις και ΜΚΟ βοηθούν στο έργο της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στους πρόσφυγες, προσφέροντας μαθήματα. Οι πιο σημαντικές πρωτοβουλίες είναι αυτή της ομάδας ΠΟΛΥΔΡΟΜΟ, της ομάδας ΜΕΤΑΔΡΑΣΗ, αλλά και άλλες μικρότερες. Nowadays, one of the most major affairs that concerns our society is the refugee issue. Due to its location our country has received large flows of refugees in recent years. Some of them decide to relocate in Greece permanently, while a significant number of others choose to flow into other countries of Europe. The complexity of the issue is undeniable as various “Hospitality structures” are needed for the displaced. There are some state policies/public services need to be implemented in order to keep refugees’ protection at the forefront of our priorities. The majority of refugees come to our country seeking asylum, as they can no longer live under their country’s regime. Only by moving across their boundaries, they can escape war and save not only their lives, but their family’s too. A notable fact is that a large number of them are unaccompanied minors travelling without parents or an adult responsible for them. Education of refugee children , mainly from Arab-speaking countries is a relatively new issue for our country a quite complicated one, due to the fact that these children come from different countries, especially from Afghanistan, Pakistan and Syria. The initial phase of their education includes language courses and after that they can attend intercultural schools existing in different regions of Greece. After learning the Greek language efficiently, they can continue their studies at schools of General Education. Numerous volunteering organizations and NGO’s contribute to the teaching process via various courses. Groups such as Polydromo, Metadrasi and others are taking the initiative in the long run to control the situation.