Οι ιδέες των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών στο περιεχόμενο της νανοτεχνολογίας, της ναναοεπιστήμης και της νανοκλίμακας
Abstract
Η Νανοτεχνολογία - Νανοεπιστήμη (Ν-ΕΤ) αποτελεί έναν από τους πιο σύγχρονους επιστημονικούς κλάδους στις μέρες μας. Πρόκειται για ένα διεπιστημονικό πεδίο, το οποίο επικεντρώνεται στο να μελετήσει και να εκμεταλλευτεί τις νέες ιδιότητες των υλικών, όταν αυτά αποκτήσουν μέγεθος στις διαστάσεις της Νανοκλίμακας, δηλαδή περίπου 1-100 nm. Σημαντικό βήμα αποτελεί και ο προσανατολισμός αυτού του επιστημονικού τομέα στην εκπαίδευση. Έτσι, στην παρούσα έρευνα μελετήθηκαν οι απαντήσεις πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σε ερωτηματολόγια που αφορούν στο περιεχόμενο της Ν-ΕΤ. Οι περισσότερες απαντήσεις που είχαν σχέση με τη νοηματοδότηση της Ν-ΕΤ ήταν σχετικές με το μέγεθος των αντικειμένων, αλλά πολλοί ήταν αυτοί που διέκριναν και την άμεση σχέση αυτού του επιστημονικού κλάδου με την καθημερινότητα. Εμφανής, όμως ήταν και η δυσκολία των εκπαιδευτικών να κατατάξουν αντικείμενα με βάση το μέγεθός τους στην σωστή κλίμακα. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους δεν γνώριζαν το όργανο παρατήρησης για τη Νανοκλίμακα και όσοι ανέφεραν ότι το οπτικό μικροσκόπιο δεν είναι επαρκές δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσουν ποιο ήταν αυτό. Τα ευρήματα της έρευνας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον σχεδιασμό προγραμμάτων επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Nowadays, Nanoscience - Nanotechnology (N-ST), is one of the most modern scientific fields. It is an interdisciplinary field, which focuses on studying and utilizing the new properties of materials, when they are sized in Nanoscale, approximately 1-100nm. Τhe inclusion of the modern field to education is crucial. Thus, in this research we studied the conceptions of primary teachers in questionnaires, related to the N-ST content. Most of the answers that had to do with the N-ST content, were related to the size of the objects, but also many of the participants pointed out that N-ST was related to everyday life, too. Ιt is obvious, τhough, that most of the primary teachers had difficulty to classify the objects to the right scale, based on their size. Furthermore, most of the participants were unaware of the nanoscale tools and instrumentation, and, even though some of them mentioned that the optical microscope was inaccurate, they didn’t name the appropriate tool. The findings of this research could be used to the procedure of planning training programs for primary teachers.