dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάδειξη των απόψεων των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία των Θρησκευτικών. Για την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητών χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. Στο εισαγωγικό κομμάτι της εργασίας αναπτύσσεται το πλαίσιο γύρω από το τι προκάλεσε το ενδιαφέρον για την ενασχόληση με την εν λόγω εργασία. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στο δημόσιο διάλογο γύρω από το μάθημα των Θρησκευτικών και τις αντιπαραθέσεις που έχουν δημιουργηθεί και φέρνουν συνεχώς το μάθημα στην επικαιρότητα. Στη συνέχεια, στο θεωρητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζονται ορισμένα βασικά στοιχεία για το μάθημα και τη δομή και διάρθρωση του ισχύοντος Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος καθώς και δύο από τα πιο σημαντικά κομμάτια σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών και τη μορφωτική αξία του, τα περιεχόμενα και η σκοποθεσία του, από την εισαγωγή του μαθήματος στην εκπαίδευση επί Καποδίστρια, έως και σήμερα. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας, παρατίθενται επίσης και ορισμένες αρνητικές κριτικές πάνω στα τελευταία προγράμματα σπουδών, που αποτέλεσαν μέρος των αντιπαραθέσεων που δημιουργήθηκαν. Το δεύτερο σκέλος της εργασίας, αφορά στην έρευνα για τις απόψεις των υποψήφιων εκπαιδευτικών σχετικά με τη μορφωτική αξία των Θρησκευτικών. Η έρευνα έδειξε πως οι φοιτητές θεωρούν ότι το μάθημα των Θρησκευτικών έχει μορφωτική αξία, αλλά χρειάζεται βελτιώσεις για να γίνει καλύτερο.This thesis aims to the exposition of the perceptions of the candidate teachers regarding the formative value of religious education. The method of interview was conducted in order to collect the students’ opinions. In the introductory part of the dissertation, there are the reasons why interest in this issue was generated. More specifically, it refers to the extent of the existing controversies that frequently put religious education in the limelight. Following, in the theoretical part of the thesis, there are some basic elements of the religious subject and the structure of the current curriculum. What is more, two of the most important aspects concerning religious education and its educational value are presented, its contents and objectives, since the introduction of religious education to schools during Ioannis Kapodistrias’ command, until today. Furthermore, in the theoretical part of this thesis, some negative reviews upon the latest curricula are featured. The second part of this thesis is about the research on candidate teachers’ viewpoints regarding the educational value of religious education. The survey has shown that students think that Religious Education has formative value but it needs some improvement interventions in order to become better. | en_US |