dc.contributor.advisor | Σταθοπούλου Χαρούλα | |
dc.contributor.author | Φράγκου, Πολυξένη | |
dc.date.accessioned | 2018-01-05T12:20:47Z | |
dc.date.available | 2018-01-05T12:20:47Z | |
dc.date.issued | 2017-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/846 | |
dc.description.abstract | Στη μελέτη αυτή ερευνώ ποιοι λόγοι (discourses) αποτυπώνονται και πώς οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί διαχειρίζονται την ετερογλωσσία1 σε πολύγλωσσες τάξεις των Μαθηματικών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε γενικό Λύκειο της κεντρικής Θεσσαλονίκης σε μαθητές οι οποίοι είναι παιδιά μεταναστών που είτε έχουν γεννηθεί ή έχουν έρθει πρόσφατα στην Ελλάδα, και σε καθηγητές Μαθηματικών που διδάσκουν σε αυτά τα παιδιά. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί προτιμούν την ελληνική γλώσσα ως γλώσσα διδασκαλίας και μάθησης των Μαθηματικών. Παρόλα αυτά, η διαφορετικότητα των γλωσσών μέσα στην τάξη, μερικές φορές δημιουργεί διλήμματα στους μαθητές αλλά και στους εκπαιδευτικούς, για τη γλώσσα που πρέπει να χρησιμοποιήσουν ώστε να είναι αποτελεσματικότερη η διδασκαλία και η μάθηση των Μαθηματικών. Εκείνο που φαίνεται να ενδιαφέρει περισσότερο, μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς, είναι η μάθηση της ελληνικής γλώσσας και όχι η κατανόηση των μαθηματικών εννοιών.In this study I explore which discourses are depicted and how teachers and learners cope with heteroglossia in multilingual mathematics classrooms. The survey was conducted in a mainstream high school in central Thessaloniki to students who are children of immigrants that either born or have recently come to Greece and Mathematics teachers who teach these children. The survey results show that both students and teachers prefer the Greek language as a language of teaching and learning of Mathematics, despite the diversity of languages involves internal conflicts to students and teachers. What seems to matter more, both students and teachers are learning the Greek language and not understanding of mathematical concepts. | en_US |
dc.language.iso | ελληνική | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | πολύγλωσσες τάξεις | en_US |
dc.subject | ετερογλωσσία | en_US |
dc.subject | εναλλαγή γλωσσών | en_US |
dc.subject | γλώσσα διδασκαλίας μαθηματικών | en_US |
dc.subject | multilingualism | en_US |
dc.subject | heteroglossia | en_US |
dc.subject | code switching | en_US |
dc.subject | language of teaching mathematics | en_US |
dc.title | Διδασκαλία των μαθηματικών σε πολύγλωσσες τάξεις και ετερογλωσσία: πως διαφορετικοί λόγοι αποτυπώνονται στη διδασκαλία των μαθηματικών στη σχολική τάξη | en_US |
dc.type | thesis | en_US |